: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Sommarkurser och MULT.

Category: By Tom Fury
Fick besked häromdagen att jag blev antagen till sommarkurserna som jag hade sökt. Allt för att mjölka CSN på pengar. Det jag ska läsa är:

  • Webbprogrammering och databaser, 5.0 p
  • Datasäkerhet, 3.0 p

Webbprogrammeringen ska jag läsa i Linköping, medan Datasäkerhetskursen är på distans. De går på 50% respektive 25%, så det kommer bli riktigt slappt!

Jag har funderat på om jag ska jobba någonting denna sommar, men jag tror inte det. Jag känner mer för att vara ledig och riktigt slappa denna sommar, som jag inte har kunnat göra tidigare somrar då de har varit överfyllda av arbete.

Datortekniken suger. Vi ska skriva en mikrokodsinstruktion MULT som multiplicerar två 16-bitars tvåkomplementstal enligt Robertsons algoritm. Det är skitjobbigt att tänka igenom hur det ska fungera. Skallen känns till råga på allt riktigt mosig idag också, så kommer nog inte hinna klart med det idag. Får hoppas jag kan skriva klart skiten imorgon, efter att jag varit i skolan. (Ja jag vet, på en söndag. Det är hemskt, men det är ett måste). Om jag nu inte ska jobba imorgon vill säga.

Hursomhelst. God Of War är fortfarande hur roligt som helst. Spela det!

1 comment so far.

  1. Tom Fury 01 maj, 2005 04:29
    Meh, kommentera då.

Something to say?