: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

[Kreta] Blow, bitch. Blow! 20/7 2005

Category: By Tom Fury

Fick en halvdan sovmorgon. Gick upp vid halv tio. Det var i princip helt vindstilla idag. Ganska jobbigt faktiskt när det är så pass varmt. Man vill ju ha lite fläkt, liksom. Så jag sade åt vädergudarna: "Hey, bitches, give me some blow." Ja, jag vet vad ni tänker. Fast så snygga är de faktiskt inte så att jag vill ha något sådant av dem. Jag ville bara ha lite fläktande vindar.
Hursomhelst. Mor och far ökade på sitt spritförråd rejält.

Dagen inleddes dock med en utflyktsfärd till Kournas (en sjö) med "Happy Excursion train". Ja, jag vet, det låter riktigt corny. Och det var corny. Ett litet tåg med några vagnar, allt på hjul, som tog oss till Kournas. Fast kul var det att åka. For real.

Väl framme hyrde vi en trampbåt och åkte runt på sjön och gjorde livet surt för fågellivet som befann sig i närheten. Sjön var ganska liten, vi åkte runt hela på ca 30 minuter och då i "lagom" takt.

Vi snorklade även där, i hopp om att få se lite häftiga djur eller nåt. Det häftigaste vi hittade var en gammal fantaburk. Som rostat.

Lunch käkades på den lokala tavernan som fanns vid sjön. Godkänd mat.

Ja just det. Dagens citat (fast det sades i måndags egentligen. Så det får bli måndagens citat):

"[...] Där har jag varit. Jag skulle velat veta hur det ser ut där"
/Pappa

Dagens citat:

"Där är havet!"
/(Pappa pekar på en jättestor massa av vatten).

No shit Sherlock!

Mat för kvällen blev på Edem's igen. Det var gott. Varken mamma eller pappa var speciellt hungriga, men jag var vrålhungrig. Som alltid, typ. Kommer nog vara jättefet när den här semestern är över. AWESOME!

Det blir nog kanske en tidig kväll ikväll. Kanske. Eller så blir det sent.

Imorgon blir en heldag på stranden. Vi fick behålla rummet till 18, och bussen till flygplatsen går kl 1935. Så det är ju coolt. Nu vet jag längre inte knappt vad det är jag skriver, så jag lägger ner. Nu.

0 comments so far.

Something to say?