: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

[Kreta] Var tog vädret vägen? 15/7 2005

Category: By Tom Fury
Efter att ha gått och lagt sig aningen sent igår natt (0300 ungefär), så var det dags att gå upp riktigt jävla jobbigt tidigt idag. 0900. Fy fan vad jag hatar att gå upp tidigt. Jag tror inte jag vaknade på riktigt förräns vid tiotiden.

Väl uppe tänkte jag hälsa solen välkommen genom att på ett lagom dramatiskt sätt dra bort gardinerna som skymt fönstret. Det hade fungerat jättebra - om det inte var världens fetaste armé av moln som invaderat skyarna. Plus att de hade mage att skjuta artillerield mot oss (d.v.s. regn, för den som har svårt för metaforer). Tanken som for genom mitt huvud var: "Vad i HELVETE...!". Har vi åkt i trånga säten i ett flygplan i flera timmar för att få skitväder? Vi åt vår egenlagade frukost (jag skippade den. Det enda jag tänkte på var att möblera om nyllet på det shitface som fixat moln åt oss. Tack ska du ha, dipshit).

Klockan 11 lokal tid var det dags att ha ett möte med Fritidsresors reseledare. Jag hade gått och laddat och funderat på hur många revben jag skulle bryta och vem som skulle få mest asskicking för lögnen om swimmingpoolen, när jag såg att det var någon annan snubbe. Aww damn, ingen fight. Det visade sig att killen var dansk, och ni kan ju gissa hur mycket man fattade av det han sade. Exakt; ingenting. Varför? För att danska är inget språk. Det är abra gurglande läten. Samma gäller för skånskan. vi borde samla alla danskar och skåningar i ett koncentrationsläger där de får lära sig att tala på riktigt, som civiliserat folk.

När dansken talat klart bestämde vi oss för att ta en runda ner mot stranden och gå runt lite där. Vi satte oss på en beachbar och beställde lite att dricka. Öl och juice. Kyparen bjöd även på tre shots som innehöll någon illaluktande och illasmakande trögflytande sörja. Säkerligen hembränt och bestående av till 90% träsprit. Jag har dock synen i behåll, hård som jag är.

Det fanns en pool nära havet. Där har vi legat nästan hela eftermiddagen. Rött flagg för havet, men det var faktiskt riktigt skönt att bara chilla i poolen. Ja, just det. Runt 14-15 tiden började solen titta fram. Nu är klockan ca 19 och det är helt klart där uppe i skyarna. Bådar gott för morgondagen.

Sitter på balkongen i skrivande stund och börjar bli lite smått hungrig. Skriver kanske något om kvällen/natten om det blir intressant. Lev väl. Eller, gör inte det. Låt mig göra det istället.

...

Kvällen.

Det hände inte speciellt mycket. Vi åt på en restaurang belägen nära havet. Mor och far åt en massa fisk. Säkert gott, om man gillar fisk. Vilket jag inte gör. Så det var inte gott. Jag åt souvlaki. Det är gott. Strosade runt i området efter att vi ätit mat, och satte oss sedan på balkongen för drink & kortspel.

Dagens citat:

"De har glass, bakelser....oj, titta! De har glass!"
/Pappa


Typ det tredje konstaterandet att de har glass. Jag tror vi har förstått det nu.

2 comments so far.

  1. Anonym 04 augusti, 2005 19:46
    Vaaadå, skånska är visst ett språk! Så det så ^^
  2. Tom Fury 06 augusti, 2005 01:36
    Nej, det är bara en massa jobbiga läten. For real.

Something to say?