: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

[Kreta] Bury my nose at wounded knee 16/7 2005

Category: By Tom Fury
Åter igen en tidig morgon. Vid 9-tiden väckte mor mig, och gav mig en verbal käftsmäll; det var molnigt ute idag igen. Herrejävlar! Jag fick uppdraget att köpa lite färskt bröd till frukost, vilket jag gladeligen gjorde. Åt de facto frukost för första gången på en månad. Eller 2. Bra, ju. Eller nåt.

Dagen spenderades liggandes vid poolen. Det blev även premiärdopp i havet. Det blåste inte speciellt mycket, så några höga vågor som kommer och krossar en som en mangel var det inte tal om. Ganska skönt i havet i alla fall. Sandbotten, långgrunt, och "lagom" varmt. Det gick bra att snorkla. Det man såg var jättehäftigt. Det var...sand. Och vatten.

Min näsa blev lite bränd. Det känns nästan som om någon har velat gjort souvlaki av min näsa och grillat den i 2 timmar över en kolgrill. Jag undrar hur den skulle smaka.

På måndag (i övermorgon) hyr vi nog en bil och kör runt lite överallt, och mejar ner lokalbefolkningen i Harlem-style drive-by's. Måste bara skaffa mig en Uzi först. Eller tre. Jag undrar hur stor vapenhandeln är här på Kreta. Speciellt i Georgioupolis. Jag gissar på obefintlig. Så jag måste nog bygga mina egna. Och gjuta egen ammunition. AWESOME!

Utekvällen spenderades först på en ganska mysig och fin restaurang vid det centrala torget. God mat, precis lagom mängd också. Inte sådär överdrivet mycket som brukar serveras.

Efter måltiden gick vi till en närliggande taverna för en drink, och se K-1 turnering + underklädesmodeller visa upp sig i minimala trosor och raffsets på TV. I like that!

Vi hade sett en stor skylt på ett tak där det stod "DISCO". Jättehäftigt, trodde vi. Vi undersökte saken. Det var lika dött där som i Hiroshima efter detonationen -45.

Just det. Det fanns faktiskt en hel del folk i min ålder i den här byn. Såg en massa vid det lokala utestället (tänk dig Ottens lilla dansgolv, och dela det itu. Och ta bort sofforna innan. Sedan krymper du det lite till. Då har du det stället).

Nya äventyr imorn!

0 comments so far.

Something to say?