: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

[Kreta] Ankomsten 14/7 2005

Category: By Tom Fury
Förutom att min kära far har ett typiskt terroristutseende och på grund av detta blev den enda av alla som kroppsvisiterades extra, så gick incheckning och allt helt problemfritt. Vi hade ju faktiskt gott om tid, hela 10 minuter när vi stod vid incheckningsdisken...

Hursomhelst. Flyget kom iväg utan några förseningar. Det enda jag önskade om våra placeringar var att vi inte skulle sitta vid vingarna. Så, vad är det första jag ser när jag sätter mig och tittar ut? En förbannad jävla vinge. Dock så satt vi lite bakom, så man kunde ändå se lite andra saker än plåt, jetmotor och bränslebehållare. Såg biljetterna hem, vi kommer att sitta precis där vingen är. Kul.

Väl framme i Chania så blev vi tilldelade ort och hotell. Det blev en liten skithåla, mitt mellan Rhethymnon och Chania; Georgiuopolis. Bussresan hit från flygplatsen tog en mindre evighet av guppande och skarpa svängar på vägar som håller allt annat än EU-standard á la Spanien (de jävla spanjorerna. Jag hatar dem).

Hotellet i fråga som vi hamnade på heter Nostalgié. Lite pittoreskt, men den utlovade swimmingpoolen som skulle finnas har vi inte sett röken av. Vilka shitfaces till reseledare som ljög. Om de inte vore tjejer så skulle jag ha gett dem en box på näsan var. Eller nej, jag hade slagit dem sönder och samman. Fast vänta nu. Vad spelar det för roll att de är tjeer? Borde spöa dem ändå. Jag som hade sett fram mot att börja dagen med ett dopp i poolen. Får jag det nu då? Nae. Min vanliga otur.

Lägenheten på hotellet som vi bor i är riktigt stor och fin. Två rum, radio, TV, "stor" balkong, kyl, toa, dusch, AC, Extrasoffa, kök, köksartiklar m.m. Allt man behöver.

Hörde nyss dagens citat:

"Han var äcklig. Han var grek."

Sagt av min kära mor. Aningen stor risk för missuppfattning. Mor förklarar:

"Han hade varit äcklig om han varit jugoslav också."

Hmm...fortsätter bra det här.

"...eller svensk."

Jaja, vi förstår.

Väldigt snart så gick vi ut för att få i oss lite mat. Vi behövde inte gå långt för att hitta ett vettigt ställe. Förtärde en förträfflig gyrostallrik. Pommes, gyros, tzatziki och tomater. Riktigt gott. Pappa tog samma sak. Mamma tog en avancerad omelett. Den såg god ut. Om man gillar omeletter.

Nu sitter vi på balkongen, äter lite snacks och dricker saker. Nej, någon lina tjack har det inte blivi. Än. Ska sluta skriva för idag, återkommer imorgon. Det ser ut att bli en lovande semester.

0 comments so far.

Something to say?