: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

[Kreta] När ryggen blir en ugnsplatta 17/7 2005

Category: By Tom Fury
Fick faktiskt min första sovmorgon idag. sov ända till ca 10.30, riktigt skönt att kunna vakna utvilad - och konstatera att det inte fanns ett enda moln på himlen.

Planen för dagen var given: Stekas vid poolen och havet. Och stektes gjorde jag. Jag brände min rygg så inåt helvete, så nu i efterhand känns det som om någon har transformerat min rygg till en ugnsplatta och dragit på max effekt. Svider gör det. På riktigt. Hursohelst. Det har faktiskt inte hänt något speciellt alls under dagen. Väldigt lugnt i havet, så snorklade en hel del och låg och flöt på luftmadrassen. Otroligt varmt har det varit idag.

Testade den lokala snabbmaten; gyrosrulle. Ganska liten, men kostade bara 1.8€ stycket, så det var ju billigt. Och gott. Blir nog fler luncher där i framtiden (ja, en ganska kort framtid, jag vet).
Imorgon skall vi upp tidigt och hämta ut bilen vi tänkt hyra - en Citroën C3 - för att bege oss österut mot Iraklion och Knossos.

På kvällen testade vi en restaurang som låg i närheten av hotellet. Det var riktigt bra. Servitören kunde lite svenska, som "ät skit". Jag lärde honom att säga "far åt helvete, dumjävel".

Lade oss tidigt, p.g.a att vi skulle upp och köra bil. Det kommer bli skithäftigt.

0 comments so far.

Something to say?