: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

God of War - vad i helvete har de gjort?

Category: By Tom Fury
Spelade för ett bra tag sedan igenom God of War (NTSC-version). Fick lust att spela det igen, och fick tag på en PAL-version liggandes hemma hos mig. Så jag började spela det.

När jag spelade igenom spelet första gången, så kom jag till ett ställe där man skulle föra en människa i en bur upp för en uppförsbacke, för att sedan placera buren och honom mellan två eldkastande mojänger och bränna honom levande, för att komma vidare till Poseidon och hans tre-udd. Det var skithäftigt tyckte jag, eftersom killen bönade och bad för sitt liv hela tiden, men hård som man är så grillade man honom ändå.

Döm om min förvåning när jag sedan spelade PAL-versionen. Då var det minsann ingen "vanlig dödlig människa" i buren längre. Nej, då var det helt plöstligt en levande död, en utav fienderna, som var fast i buren. Man skulle fortfarande göra samma sak - göra barbeque av honom medan han fortfarande var levande (hur nu levande en levande död kan bli. Nåja). Men what the hell, hur kul är det när det inte längre är en "riktig" människa? Några samvetskval får man ju inte när det ändå är en badguy man ska grilla (som man ändå slaktar på trehundrasjuttiosju olika sätt annars). Hur långt är man beredd att gå med censur egentligen? Tänk på de stackare som inte spelat NTSC-versionen. De kommer ju tycka Kratos är en vekling och kommer säga saker som "dude, what the fuck" när de inser att man inte kan döda en oskyldig människa där, utan istället tvingas kånka på en idiotisk gråaktig zombie som man lika gärna kunde gjort shish kebab av direkt.

Så, ta ett råd från den som vet (jag vet allt): ska du köpa God of War (vilket du ska - det är ett skitgrymt spel), så köp NTSC-versionen och inte PAL-versionen. PAL-versionen är för pussies. Distributörerna verkar tro att vi Europeer är pussies. Det kanske vi är. Fast inte jag. Jag är häftig.

På tal om det, förresten. Roboten blir nog klar snart. Hoppas jag.

0 comments so far.

Something to say?