: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Alice, sweet Alice (1976)

Category: By Tom Fury
Alice, sweet Alice. Var ska man börja egentligen? Det var en ganska kass film. Men jag hade väl inte väntat mig så mycket egentligen. Handlar om en avundsjuk syster som börjar mörda lite folk och spelar på sin 'oskyldighet' för att ingen ska misstänka henne. Filmen håller samma klass som de flesta b-skräckisar gjorde under 70-talet: ganska crappy våldsscener, inte så mycket gore, väldigt lite naket och inga zombies över huvud taget. Det är så man kan sammanfatta filmen. Barnamördare i ordets rätta bemärkelse. Det är ett barn. Som är en mördare.

Lite kul kuriosa: Paula Sheppard, som spelar barnet Alice (12 år gammal i filmen) var egentligen 19 år gammal då filmen spelades in. Jag vet, så jävla spännande är det kanske inte att veta det. Men ärligt talat, det finns inget häftigt att säga om den här skitfilmen. Det var slösade minuter av mitt liv. Filmen blir dessutom helskum mot slutet då det visar sig att någon annan mördar folk också, iklädd i samma mask och regnrock som Alice. Man får aldrig någon kläm på vad som händer egentligen. Det kan i och för sig bero på att jag var ganska ointresserad av hur den slutade med tanke på att hela filmen var skit. Det kändes mer givande att stirra in i en vägg och räkna upp primtal än att se det här misslyckandet. Faktiskt.

Här är mördaren.

Annars finns inte så mycket mer att säga om den här skiten. Dåliga skådespelare (förutom Sheppard), dålig musik, dåligt med gore, inget naket, crappy dialoger och inget spännande över huvud taget. Spara dig en massa besvär och undvik att se den här skiten. Se hellre Fearless eller Silent Hill eller Wild Zero. Som kommer recenseras härnäst.

(En del undrar hur jag har tid att se film när jag alltid är så upptagen. Svaret är enkelt: Jag har inte tid).

2 comments so far.

  1. Johan 29 september, 2006 00:37
    Ok Tommie. Jag läste första raden. Sen orkade jag inte mer. Jag är full och har en gäst att ta hand om. Kanske blir otten sen. Vem vet?
    Men du är en jävligt bra bloggare bara så du vet.
    To be contiuned eller nått.....
  2. Johan 29 september, 2006 02:21
    hmm. Du hade kunnat ägna de där 1,5 h av ditt liv att hjälpa mig o döda ett gäng razormaner eller vad de heter. Men men, om en b-skräckis är värd mer än lite kvalikativ tid så är det upp till dig min vän. Vi kom inte längre än till trapphuset.

Something to say?