: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Äntligen maktskifte!

Category: By Tom Fury
Grattis Sverige - äntligen slut på socialfascisternas terror!

Jag trodde inte det skulle hända, men så hände det. Äntligen. Herr Persson avgår till och med. Han som styrt och ställt med järnhanden och en pondus som är svår att slå även av självaste Yokozuna.

Det som känns extra bra är att socialdemokraternas valfusk inte lönade sig. De delade ut redan igenklistrade valkuvert med sina sedlar i utanför en vallokal här i staden. Nu är de polisanmälda för valfusk. Jag hoppas de blir fällda. Sådana fula metoder ska man inte använda. Speciellt i ett demokratiskt samhälle. Och om man har ordet "demokrat" i sitt partinamn utan prefixet "anti" eller liknande. Det är dock mycket värre än det valfusk jag upptäckte i vallokalen där jag jobbade. Där hade en socialdemokratisk ledamot kryssat för sig själv på en 10-20 kommunalvalsedlar (på baksidan, där hans namn stod). Lite väl fult, tycker jag. Folk tittar kanske inte på baksidan innan de lägger ner röstsedeln.

Just det, jag jobbade som röstmottagare igår. Vilket betyder att jag tog emot alla som skulle rösta och stannade kvar till alldeles för sent på natten (runt tolvsnåret) för att räkna röster. Och räkna om igen. Och igen. Kändes ibland som om vi aldrig skulle bli klara.

Resultatet då. Jag är väl inte så nöjd med hur det gick här i kommun (fortfarande vänsterblocket som har majoritet). Men det är av mindre betydelse. Det som betyder något är att det blev maktskifte. Det behövdes, socialdemokraterna har regerat alldeles för länge och blivit för bekväma vid makten. Det är dags att byta ut dem. Att samma parti sitter för länge i det högst beslutande organet är inte nyttigt för demokratin. Att det var just moderaterna som fick nöjet att byta ut de gamla socialfascisterna spelar mindre roll. Jag får hoppas att de kommer driva en lite mer liberal än konservativ politik bara. I och för sig har de mer och mer börjat likna socialdemokraterna light på senare - det är bara detaljer som skiljer partierna åt.

Om jag hade fått som jag velat så hade jag blivit statsminister. Då hade jag gjort en massa jäkla bra grejer. Som att införa Tommie-dagen (varför i helvete har inte jag någon namnsdag?) och sedan hade jag skrotat det demokratiska systemet och infört diktatur. Med mig som enväldig diktator. Och mina homeboys hade fått andra maktposter runtomkring mig. Vi hade blivit så jävla häftiga. Jag skulle kunna skriva en hel roman om vad jag skulle göra. Vänta lite, det har jag ju nästan gjort. Läs här.

Hursomhelst, det ska bli spännande att se hur alliansen (var tog Horde vägen? haha, gud så roligt Tommie - humorn är på topp! [om du inte förstår skämtet så kan du ju nöja dig med att konstatera att du faktiskt inte drabbats av Sveriges (världens?) nya folksjukdom]) kommer att sköta Sverige. Det kan ju inte bli sämre åtminstone. Nu vet jag knappt längre vad jag skriver. Jag hade något jättefyndigt avslut med det har jag slarvat bort.

Grattis än en gång, Sverige!

2 comments so far.

  1. Anonym 18 september, 2006 23:08
    Jag väljer att fokusera på det viktiga; Har du ingen namnsdag?! :O Du kan få dela med mig, jag har två :D Vill du kalla dig Sara eller Johanna? ^^,
  2. Johan 19 september, 2006 11:02
    Allt handlar om hur Gud ger oss fördelar. Ett tag hade jag namnsdag 2 dagar i rad. Det du.
    På tal om horde. Är inte det sossarna + de gröna? Barbariska, fula, gröna och allmänt tröga. Göran Persson är väl förvillande lik Thrall?
    Tommie for diktator!!

Something to say?