: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Göteborgsresan reviewed

Category: By Tom Fury
Jag överlevde resan, trots mycket om och men. Det hela började lagom bra. Jag hade stressat hem från skolan som en tok för att hinna till avresan som skulle gå klockan 14 på fredagseftermiddagen. Självklart var min far sen. As usual. Så vi kom inte iväg förrän ca 15.30 istället. Och då skulle vi försöka blåsa ner till Göteborg på 3 timmar. Vilket vi i och för sig klarade, utan några större problem.

Däremot fick vi lite problem att hitta när vi kom fram. Det var ju vägarbeten och gud vet vad som gjorde att man inte kunde ta sig fram där det var tänkt att man skulle ta sig fram. En halvtimme sen i alla fall anländer vi till hotellet och checkar in. Ganska så fint hotell. Inte så stort och lyxigt, men på en lagom nivå sådär. Vi betalade ju inget för det, så who gives a fuck egentligen? Plus att frukosten var bra.

Hursomhelst, vi gav oss ut på jakt efter en restaurang - jag, far och resten av arbetsutskottet. Vi började med att undersöka en libanesisk restaurang, men det var fullsatt. Allt på avenyn var fullsatt. Det verkade som om vi inte skulle hitta någonstans att käka förutom McDonalds. Till slut hittade vi en restaurang vid namn "Svarta oliver" eller nåt sånt. Fullsatt där med, men vi hade tur och fick plats ganska snart. Hyfsat god mat. Har ätit bättre, men har även ätit sämre.

Efter restaurangen var det dags att åka ut till Hammarkullen. Ja, du läste rätt. Och gissa om jag kände mig hemma! Det var ju precis som Hageby! Underbart. Där stötte vi på ett par tjejer som bjöds in till föreningslokalen för att diskutera verksamheten och värvning. De var väldigt intresserade, otroligt nog. Och såg ganska bra ut. Två av dem, i alla fall.

Vid ett-tiden på natten bar det av tillbaka till hotellet, och morgonen efter hölls själva mötet med arbetsutskottet där jag presenterade mitt förslag till hemsida och forum. Det verkade gå hem - kändes riktigt bra. Tyvärr så visade det sig att jag även kommer vara tvungen att presentera förslaget för hela styrelsen i Stockholm om ett par veckor. Därav kändes resan aningen onödig...men vadå, jag fick ju gratis boende, gratis mat och gratis sprit - så jag klagar absolut inte.

Kom hem lördagskvällen runt 21-22 någonting, aningen senare än vad jag hade tänkt mig. Söndagen spenderades i skolan en sisådär 12 timmar för att arbeta fram ett förslag till lösning på laboration som ändå slängdes sedan. Helt värdelöst. Det var bortkastad tid.

Såg Silent Hill igen igår. Ett kärt återseende av en av världens bästa filmer. Har du inte sett den än så se den. Det underlättar kanske en del om man gillar spelen (det underlättar ganska mycket. Du kommer nog tycka den är ganska kass annars), men det är en film man inte får missa.

Den här veckan kommer bli hård. Den började jobbigt och fortsätter att vara jobbig. Men den har sina ljusa stunder också. Antagligen får jag väldigt trevligt sällskap imorgon kväll, och torsdag är det utflyttningsfest hos Jonas. Fredagen bjuder på öl och bowling i samband med skiftet av den gamla styrelsen. Resten av helgen kan bli en härlig resa över lördagen och söndagen, om nu allt klaffar. Det återstår att se.

Nu ska jag spela Okami. Gör det du med, det är ett ganska kul spel.

1 comment so far.

  1. Johan 26 september, 2006 23:02
    Hmm, det var väl bara att ta första skabbiga kebbabhak ni hitta? Varför krångla till det?
    Har du verkligen tid att se på film o spela spel? Du glömmer även bort mig, jag behöver hjälp som fan nu!

Something to say?