: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Spiderman 3

Category: By Tom Fury
Var på bio häromdagen och såg Spiderman 3. Jag vet att jag har sett ettan, men blev osäker på om jag faktiskt har sett tvåan eller om jag bara drömt om det.

Hursomhelst, den tredje delen av Spiderman-trilogin sög. Det enda som var bra var att man fick se Venom. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad som var dåligt med den, men tror att det var för lite ass-kicking och för mycket romans-dravel. Samt att delen där Peter Parker skulle bli en player på grund av (tack vare?) symbiot-skiten hade hur lite trovärdighet som helst.

Sandman var väl ganska schysst framställd, och att man fick se och veta lite mer om bakgrundsstoryn. Som man i och för sig redan visste, eftersom man satt klistrad vid serien som liten - men ändå.

Sam Raimi är väldigt duktig som regissör, men den här rullen tilltalade mig inte riktigt. Det var kul att se att hans homeboy Bruce Campbell fick vara med i filmen i rollen som den franska kyparen. Du märker när du ser filmen. Bruce är ju skiten, det vet vi alla. Sedan Evil Dead är han B-filmsikon nummer 1.

Jag har egentligen ingen större ork att skriva så mycket om filmen. Den följer standardactionfilmomspindelmannensomslåssmotsuperskurkar-mallen, så vad väntar du dig egentligen? Gå och se den, det är ju trots allt spindelmannen. Men förvänta dig inte något mästerverk.

Sällskapet på bion var riktigt trevligt, trots att jag hade bitmärken efteråt. Hmm... well well, dags att återgå till tentaplugg. Yay!

1 comment so far.

  1. Johan 22 maj, 2007 18:04
    Så man kan alltså klass Spindelmannen 3 som en b-film?

Something to say?