: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Zany & Showtek @ Boattrip

Category: , , , , By Tom Fury
Äntligen kommer bloggen om kryssen. Den 13-14 maj bar det iväg ut över Östersjön för att njuta ett dygns schysst EDM spelas. De jag hade sett fram mest mot var Showtek, Zany och Ultraform. Två stora holländska akter, samt ett svenskt energiknippe. Som för övrigt satt nere i vår hytt, drack öl och snackade om allt möjligt. Riktigt trevligt! Oh, just det. Inte att förglömma att MCDV8 var där också. Ganska kul, men blev lite för mycket MC'ande ibland. Det förhöjer dock stämningen avsevärt.

Resan upp gick jättebra. Carlos körde, Mange och Arvan i baksätet och jag som världens bästa DJ i passagerarsätet. Hardstyle och Hardcore pumpades hela vägen upp till Siljaterminalen, där vi fick sitta och vänta en jäkla lång tid innan det var dags för avresa.

Väl på båten blev det först till taxfreen för att köpa lite dricka, sedan ladda upp inför huvudattraktionerna. Det hela pågick mellan 21.30 på söndagkvällen till 18.30 på måndagkvällen. Showtek, Zany och Ultraform körde mellan 02.00-08.00, och då var det som hetast på dansgolvet. Tror inte att jag dansat så mycket sedan...ja, sedan Alpha Twins spelade på Otten. Inte ens då röjde jag lika mycket som på kryssen.

Fick tillfälle att träffa Maria också som jobbade ombord på båten. Riktigt kul att få se henne igen. Tyvärr missade jag surprise-acten med Southstylers som gick på under Albins set (som jag för övrigt såg/hörde/dansade till första och sista delen). Blev grymt sur över att jag missade det, för tydligen levererade de ordentligt med hardcore upp till 197 bpm. Det är fasen inte illa.

Nåja, det hela blev inte så dyrt till slut - biljetterna kostade 345:- som gjorde så att vår hytt fick bli granne med maskinrummet, typ. Det gör inte så mycket dock, sov ändå bara ett par timmar under förmiddagen på måndagen. Resten av tiden var vaken tid och spenderades mest på dansgolvet. Dels därför som mina förra dojor gick sönder, tror jag.

Missade ju en del akter, dels för att man skulle äta och för att man ville kika lite på Magaluf-golvet också. Allt som allt är jag riktigt nöjd. Vill tacka arrangörerna på Club Aqua och alla DJs som levererade grymt bra under hela kvällen. Ni som inte följde med vet inte vad ni missade! Men ni kan se lite från kryssen här nedanför.

Resan hem gick bra den också. Samma chaufför på tillbakavägen, och även där en massa hardstyle pumpandes i spelaren. What a trip!



1 comment so far.

  1. Johan 24 maj, 2007 22:31
    Fan vad taxfreen sög på den där båtjävlen! Sämsta jag vart med om! Fick inte tag i min rom som jag ville ha! De hade det mörka märket istället för det gyllenbruna!! Dah!!!!! Jag är övertrött!!! Horar runt på varena avdelning på jobbet!!

Something to say?