: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Koyaanisqatsi (1983)

Category: By Tom Fury
Jag trodde det var en häftig japansk film med massa svärdslingande blodtörstiga samuraier som var på jakt efter att utrota lömska livsfarliga ninjor eller något i den stilen.

Det var en jävla massa naturbilder och skum musik. Tack för det tipset, dipshit! Nästa gång någon säger "den är bra, men har inte sett den själv" så ska jag fanimej inte lyssna på den skitstöveln.

Koyaanisqatsi är en och halv timme lång "film" som visar förvisso en massa häftiga naturbilder och mänskliga konstruktioner i antingen ultrarapid eller i slowmotion, vilket ger en hel del schyssta effekter. Men det finns ingen som helst handling. Det ska det heller inte finnas. Det enda som finns förutom de något fräna naturbilderna är skum chantande musik.

Jag hade inte tålamod att titta igenom hela skiten, så jag skippade vissa delar. Jag är helt övertygad om att jag inte missade något viktigt.

Jag tror att det krävs att man är hög som ett hus för att uppskatta den här rullen. Eller miljöpartist. I vilket fall som helst så kan jag inte rekommendera den. Undvik.

2 comments so far.

  1. Johan 18 juni, 2007 21:06
    Dang! läser du aldrig på baksidan av de filmer du tankar hem?
  2. Tom Fury 18 juni, 2007 21:22
    Ahh är det DÄR informationen står! Hah! :)

Something to say?