: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Studentfirande och kärt återseende

Category: By Tom Fury
I fredags kände jag mig gammal. Då var det 4 år sedan jag själv sprang ut som ettrig student från Ebersteinska. Det kändes verkligen som det var evigheter sedan då jag såg dagens snorungar springa ut i Linköping.

Var på uppvaktning i förorten nämligen och firade Anna som tog sin student. Lagom varmt i kostymen, och jag hade tur som inte fick några LP-skivor under armarna i alla fall. Hemma hos dem bjöds det på massa god mat och goda bakelser - så jag såg ut som en michelin-gubbe när jag åkte därifrån på kvällen. Kvällen på Anna och hennes crew skulle bli karatefulla på Platå. Karatefull är något Anna är ganska bra på att lyckas med att fixa ekonomiska karatefyllor. Det krävs inte mycket förrän det är game over för hennes nykterhet.

Full student? Ja.

När jag var på väg hem fick jag ett samtal från René som var hemma i Norrköping över helgen (han pluggar till låtsasingenjör [industriell ekonomi] på KTH annars). Pratade även med Bman som stod och slet i disken på Grand. Så vi kom överrens om att ses på Bishop Arms och ta ett par öl ihop. Kul att se dem båda igen, det var ett tag sedan. René var länge sedan man såg eftersom han ju pluggar på annan ort. Bman var det också länge sedan man såg, men det är mest för att han är så totalt pussywhipped. "Toffeln" håller på att myntas som hans andranamn nu. Runt ett-två på natten fick vi nog av kylan - då ställde Stoffe upp och skjutsade hem oss därifrån. (Ja, inte Bman då - han skulle ju hem till tjejen...).

Scenario: René (till vänster) har precis byggt upp med att berätta om hur han träffade kanske den perfekta tjejen på en fest, där de umgicks och connectade hela kvällen. René berättar att tjejen vill ha honom i säng, då han säger nej. Därav Bmans (till höger) reaktion...

Hursomhelst var hela dagen riktigt rolig och jag hoppas Anna tyckte om presenten hon fick. Eller, rättare sagt, det är bäst för henne att hon gjorde det. Ska bli spännande att se när Bman slutar vara så pussywhipped också så att han faktiskt har tid att umgås.

Jag har kommit på en sak: Sommarlov rules!

2 comments so far.

  1. Johan 18 juni, 2007 21:02
    Jaså? Du har börjat gå ned i kvinnorfördärvet? lr? Tell me kompis!!
  2. Tom Fury 18 juni, 2007 21:24
    Det ryktas om det i alla fall...

Something to say?