: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Sommaren är här! (typ)

Category: By Tom Fury
Nu har det gått ett par dagar sedan sista tentan inför sommaren skrevs, men ändå har jag inte riktigt kommit till ro än.

Elektromagnetismen har jag fått resultatet från, och det gick över förväntan. Jag satte en fyra (4:a) på den! Trodde jag skulle ha svårt att ens uppnå godkänt, så jag är hur glad som helst! Nu väntar jag på resultat från programvarutestningen, men det ska nog inte vara några problem att i alla fall få godkänt.

Vädret har varit riktigt underbart de senaste dagarna. Gassande sol och så varmt att man nästan har smält bort i värmen. Jag klagar absolut inte. Det är ju värmen och solen man längtat efter så länge. Jag har hunnit med att ha en svensexa för Micke som ska gifta sig, varit på Sommar-X på Kårallen, och haft ett skifte med den gamla styrelsen.

Svensexan ägde stenhårt. Det kommer sättas samman ett kollage med bilderna om ett tag, men under tiden kan ni ju kika här (lägg särskilt märke till scoreboarden från go-kart grand prix som indikerar att jag vann). Jag hoppas det uppskattades av Micke - har inte pratat med honom efter den heldagen, men det såg ut på honom som om han hade ganska roligt i alla fall. Sommar-X på kvällen där efter svensexan var väl lite av en let-down. Jag tappade bort gänget jag kom med, men träffade en hel del annat roligt folk där. Allt som allt hade jag det inte så roligt som jag borde ha haft - kan ha berott på att jag hade en molande huvudvärk som jagat mig största delen av kvällen. Så vid ca klockan 2 drog jag hem till Anna istället och fick lite välbehövlig sömn.

Den 7:e var det dags för styrelseskiftet. Det nya styret, Apstyret, hade förberett med grillning, sprit, brännboll och frisbee ultimate. Vi gamlingar, Blindstyret, vann brännbollen men förlorade frisbeen. Kul hade vi i alla fall, och jag blev några gräsfläckar rikare på mina nyinköpta jeansshorts. Tack Apstyret för det ni hade fixat! Väldigt uppskattat.

Fredagen blev att vara ute med far och hjälpa honom med båtbestyr. Dagen avslutades med att titta på Final Fantasy VII: Advent Children samt en mysig nattpromenad. Den ägde. Tack, Anna.

On the top of da hood - med utsikt över betongen och resten av den stora fina staden Norrköping.

Igår, lördag, gjordes en massa bestyr men avslutades på kvällen i Linköping. Upptäckte att vissa inte tål så värst mycket alkohol... hrrm... fast det var väl inte så oväntat, i och för sig. Hon får glädja sig åt en billig fylla :). Söndagen spenderades med att återuppta lite förlorad bekantskap och försök till att planera en resa som är tänkt att ske i slutet av den här månaden. Det sista gick väl lite sisådär. Får väl se vad som händer med den resan nu.

Hursomhelst så har jag lyckats skaffa lite färg på kroppen. Nu är det bara lite mer muskler som saknas, så det blir att hårdköra på gymmet de närmsta dagarna. Då jag har tid. För det är mycket som kommer hända i veckan. Dels är det djupintervju imorgon i Linköping, där jag ska svara på lite frågor angående hur studenter ser på IT-företag. Dels är det morfars begravning på torsdag, vilket kanske inte är det roligaste - men ändå känns befriande på något sätt. Att få ett avslut på det hela, så han kan få vila i frid. Fast jag avskyr begravningar, så det kommer nog bli svårt den dagen. Riktigt jobbigt. Sist, men inte minst, så är det studentfest på fredag som jag ska rulla in på. Kommer nog bli ganska skoj.

Efter allt det där så börjar nog mitt sommarlov på riktigt. Då kommer pappa säkerligen vilja dra med mig på sjön typ 24-7. Kanske kul, kanske inte. Vi får väl se. Nu behöver jag lite sömn i alla fall - ytterligare rapporter från sommaren kommer later on dudes.

Peace!

3 comments so far.

  1. Johan 11 juni, 2007 18:57
    Medans du sitter o njuter av vädret så väntar jag på isande vindar och och piskande regn. En klassisk novemberkväll. Det slår inget! Det är för jävla varmt. blä. Tur att man jobbar i en gigantisk kyl!
  2. Jonas Kac 15 juni, 2007 08:15
    Hey!
    Vem ar Anna?

    /Jonas
  3. Anonym 15 juni, 2007 22:34
    Hej Tommie! Full fart som vanligt! Hinner du med någon sommar i år? =) Är nere i norra östergötland över sommaren, och jag hoppas du har tid att träffas någon gång! Kram/Jennie

Something to say?