: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Arbetshäst

Category: By Tom Fury
De senaste dagarna har varit grymt jäkla hektiska. Massa arbete som ska göras. Och som har gjorts. Hela dagen idag och hela dagen igår gick åt till att hjälpa Andree att flytta. Lägenheten som han och Joanna flyttar in i nu är riktigt fin. Läget på den är även det riktigt bra - centralt, men ändå har de en liten bakgård.

Gårdagen blev det mest att köra saker och slipa samt spackla väggarna. Idag skötte vi tapetserandet. Vardagsrummet hann nästan bli klart - kvar är hall och sovrum. Får se om jag hinner hjälpa till något mer där, för det är en hel del annat på gång också:

På måndag ska jag hjälpa Tobbe att flytta. Åker till linkan på söndag redan och sover över till måndagen, Anna var ju snäll nog att erbjuda sovplats. Tack! Flytten fixas på måndag och blir kvar i staden till tisdag, då jag kommer hem igen. Väl hemma så behöver pappa hjälp med sommarstugan, och mormor ska ha hjälp dels med att fixa boden som står på bakgården, men även lite teknisk hjälp så hon lär sig hantera videon, stereon och allt annat. Nu när morfar inte finns längre så har hon ingen i huset som vet hur saker och ting fungerar. Det är tur jag har en (nästan) hel civilingenjörsutbildning bakom mig så jag kan hantera komplicerade saker som VHS.

Arbetskraften slutkörd efter första dagen. Andree passade på att ändra hårfärg från svart till vitt med hjälp av tapetdamm.

Utöver allt detta så behöver pappa ännu mer hjälp med båten. Det är inte mycket, men det blir ändå lite att göra. Plus att min moster och hennes man ska ha hjälp med att måla taket ute på deras lantställe.

Visst är det kul att man kan stå till tjänst och hjälpa sina nära och kära, men man har ju fått lägga sina egna saker åt sidan helt och hållet. De projekt jag hade tänkt hinna med denna sommar finns inte en chans att jag kommer göra. Så de får bli ett senare problem. Lite tråkigt, men vad ska man göra?

Det känns ändå skönt att jag har lite tid att träffa vänner som jag inte sett på väldigt länge. Det är ett par av er som jag försökt få tag på utan att lyckas - jag hoppas den trenden kommer vändas snart. Har bara så svårt för att hitta luckor där man kan klämma in saker och ting.

I slutet av andra dagen. Andree fixar det sista på en utav våderna på den röda väggen i deras nya vardagsrum. Kommer nog bli riktigt fint när allt är klart! (Notera ölen på tapetbordet i mitten...)

Lite mer damm och man hade kunnat klassa mig som en antikvitet. Då hade jag platsat på naturhistoriska muséet.

Egentligen, den enda vila (eller s.k "sommarlov") jag har fått hittils är midsommarhelgen. Som firades traditionsenligt ute på landet hos moster och morbror. Riktigt trevligt och kul faktiskt, med god mat och en hel del alkohol.

Det ska bli spännande att se hur de närmsta dagarna kommer att fortlöpa. Imorgon ska jag träffa ett par gamla bekanta jag inte sett på väldigt länge, samt hjälpa pappa med sommarstugan. Nästa helg är det bröllop - Micke gifter sig ju. Helgen efter det är det äntligen dags för Sensation Black! Oh my god. Det kommer bli en sådan bra belöning på den hårda månad jag hittils haft. Och nu är det fan dags för mig att ta lite ledigt och göra roliga saker. Som Sensation. Give me more!

1 comment so far.

  1. Johan 01 juli, 2007 22:23
    Du betlar väl skatt för alla pengar du tjänar in nu va? För det där låter som en riktig affärsrölse du pysslar med! hmm jag behöver ha lite hushållsnära tjänster. Ser ut som kriget här + de 7 svåra åren eferåt. Fixa! (räcker det inte med en kontrollkod på ett par bokstäver? Tur att den inte kom medans jag fyllecommenterade! sjukt: zukpqbxn)

Something to say?