: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

All the King's Men (2006)

Category: By Tom Fury
Filmen handlar om nån arbetarklasssnubbe som bestämmer sig för att bli politiker och kämpa mot överklassens redan etablerade sällskap. Jag kommer inte ihåg varför vi valde att se filmen, och nu i efterhand känns det som ett ganska stort waste of time.

För det första; om du ska se den - se den med subtitles. Den där jävla sydstatsamerikanskan går inte att förstå. Någonstans. Därför vet jag inte riktigt vad den handlade om. Den version vi såg hade ingen textning över huvud taget (däremot var filmen i ruskigt bra HD-kvalitet, vilket var trevligt). Det som dock är bra med filmen är att musiken är välkomponerad (James Horner), skådespelarna är riktigt bra (Sean Penn, Jude Law, Kate Winslet, James Gandolfini a.k.a Tony Soprano (ja, han spelar lite halvgangster här också), Mark Ruffalo, Patricia Clarkson samt Anthony Hopkins). Ensemblen är med andra ord väldigt imponerande. Men fan vad tråkig filmen var. 2 timmar av (nästan) ren och skär tristess. Drama är verkligen inte min grej.

Fast såklart. Är drama något som du föredrar så kanske du gillar den. Jag beklagar i så fall sorgen. Grejen är väl inte att filmen är "dålig" som i dåligt genomförd - den är bara tråkig för det händer för lite. Nästan inget våld, blod eller action förrän i slutet.

Du kan med gott samvete hoppa över denna för tillfället och spara den tills du har sömnproblem.

2 comments so far.

  1. Johan 05 november, 2007 13:56
    Howdy boy!!
    Vem var kungen?
  2. Tom Fury 05 november, 2007 13:57
    Ja du, jag vet inte - min sydstatsamerikanska tolk var inte där så jag förstod inte :(.

Something to say?