: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Zatox & Tiësto @ Club Aqua 2007-10-31

Category: , , , , By Tom Fury
Upplägg för kvällen var som följer:

Mainfloor:
-----------
21.00-00.00 - Johan Berg (Swe)
00.00-03.00 - Tiësto (NL)

-------------------------------------------
Hardfloor:
------------
21.00-21.45 - Albin, (Swe) Jumpstyle
21.45-23.45 - Stenis (Swe) HardStyle
23.45-02.00 - Zatox (It) HardStyle

02.00-03.00 - Albin (Swe) HardCore

Och ja ni gissade rätt. Main floor var stora dansgolvet, hardfloor var lilla. Jag var knappt inne på det stora någonting över huvud taget.

Foerfest!

Förfesten var hemma hos mig. Ett litet sällskap på 4 personer, men vi hade det grymt trevligt och laddade upp med massa hård musik + tv-spel + sprit. Jag & min crew (inkl. Arvan Juniorcore) anlände runt 23 någonting (Ja, jag missade jumpstylen. Med flit? Kanske ^^). Värmde upp ordentligt till Stenis, och uppslutningen på lilla golvet var väl ganska okej. Hade inte väntat mig att majoriteten skulle vara på lilla, och så blev det också. Tiesto drog de flesta människorna till sitt golv när han började spela runt midnatt. Jag var dock bara inne på Tiestos floor ett par sekunder när jag skulle beställa dricka från baren som fanns där inne. Annars blev det totalröj ända från man kom tills det slutade - med några korta drick- och toapauser. Det positiva med att Tiesto drog majoriteten av folket var att det fanns gott om plats att rejfa loss på! 4 timmars rejf i sträck gör att Tommies vader inte mådde så jättebra dagen efter.

Stenis levererade bra tyckte jag - kanske inga större överraskningar i låtvalet men vadå, det var skön stämning på golvet och bra drag (upplevde dock inte hela setet som sagt).

Stenis kör hårt

Efter Stenis var det dags för Zatox att kliva upp. Han spelade en del nytt som jag inte hört förut (kanske bara jag som är efter?), och setet som helhet tyckte jag var ruskigt bra. Och sedan, sist men inte minst, så hade vi ca en timmes core med herr Albin. Det förgyllde kvällen ännu mer! Riktigt kul att han lekte runt ganska mycket och blandade mainstream hc med lite oldschool och annat. Fick höra många låtar som jag hade efterfrågat, och det är ju alltid kul. Tack!

Zatox

När setet var över så kändes det som om jag hade badat i en sjö och mördat mina ben samtidigt. Allt stod alltså rätt till.

Tack Club Aqua, tack Stenis, Zatox och Albin, och sist men inte minst tack alla mina vänner (både nya och gamla) som gjorde kvällen helt fantastisk! Kul att få ännu mer ansikten till namn man bara läst tidigare.

Du hittar fler av mina bilder här. Njut av mina filmklipp
från kvällen här nedan. De säger det mesta!



4 comments so far.

  1. Anonym 03 november, 2007 14:36
    och vad tycktes om showtek då? :)
  2. Tom Fury 03 november, 2007 14:41
    Det kommer ett inlägg om det strax... :)
  3. Johan 04 november, 2007 12:56
    Hmm...Du var bara inne på några sekunder på stora? Var det inte han som kostade?
  4. Tom Fury 04 november, 2007 13:12
    Jo, det var han som kostade och jag var inte ett dugg intresserad av att se honom. Jag kom för lineupen på lilla golvet ^^.

Something to say?