: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Showtek @ Sweapsound 2007-11-02

Category: , , , By Tom Fury
Så var det dags för Showtek, två dagar efter Zatox och träningsvärken i vaderna hade inte släppt. Nåväl. Det var jag, Erika, Junior och Claudio som hookade upp innan hemma hos Martin (tack för hostandet av förfest! Får komma och hämta mina skivor någon gång sen...), och gick sedan till Blue Heaven med Jonas och Mattias. Ingen kö när vi kom, vilket var skönt. Uppvärmningen innan Showtek var inte slut när vi kom dit, så vi passade på att träffa lite folk och dricka lite öl i en 20 minuter någonting innan det blev dags.

Det var väldigt mycket folk den här gången, men ändå inte så trångt på dansgolvet att man inte hade plats att röra sig på.

Rullatorcore!

Runt klockan 01 så drog de igång och jag rejfade loss konstant på dansgolvet ända tills det slutade vid 3. Positivt med kvällen var att de lämnade MC DV8 hemma. Den pajasen hade förstört ganska mycket. Så skönt att slippa hans eviga rantande under ett liveset. Stämningen på golvet var underbar, och alla i gänget (förutom stackars Claudio som inte hade blivit helt frisk ännu och kastade in handduken och drog hem) var på toppenhumör! Det var Erikas första hardstyle-event, och hon hade kul verkade det som. Bra uppvärmning inför Qlimax som hon ska med på om ca 2 veckor.

Junior ställde upp och filmade med RejfCam (tm) i princip hela kvällen. Stor cred för det! Filmklippen hittar du längst ned i inlägget. Min träningsvärk i vaderna var som bortblåst när hårdstilen började pumpas i mina öron - men idag känner jag av det lite mer...

Rejf! Rejf! Rejf! Man var inte lite svett efter de timmarna....

En mer sorglig sak är att Showtek har mördat en klassiker. Charly Lownoise & Mental Theo's Wonderful Days har de som ni säkert vet gjort en remix av (finns att lyssna på i del 4 nedan). Det hade varit okej om remixen var bra. Men just nu känns det mer som om det blöder i mitt hjärta. Våldtäkt på en klassiker. (Men det sket jag i då och stampade loss i alla fall)

Hursomhelst, Showtek levererade som väntat; Nu-style top 20 ungefär. Jag klagar dock inte! Hela stämningen på golvet i samband med den hårda musiken och allt gjorde det till en sammantaget skitbra upplevelse. Showtek var dessutom bättre den här gången än förra gången jag såg dem (på kryssningen). Mycket är nog tack vare att DV8 inte var med denna gång. Och om ca 2 veckor så ska jag se dem igen på Qlimax.

I jämförelse med Club Aquas event i onsdags (Zatox + Tiësto) så var det sistnämnda eventet vinnaren denna vecka. Sweapsound crew ska ha stort tack för att de tog hit Showtek, och Showtek själva ska givetvis också ha ett stort tack för deras framträdande - men de slog inte kombinationen Stenis + Zatox + Albin.

Mer bilder från kvällen hittas här på ansiktsbok. DinTub håller i mina filmer som du ser här nedan:



Fred ut, och stay core!

2 comments so far.

  1. Johan 04 november, 2007 12:59
    Du skulle sett när jag ägde dansgolvet kvart i tre på harrys i morse! De du!
  2. Tom Fury 04 november, 2007 13:05
    Ja det skulle jag nog ha sett, Thore + massa 40-taggare :D

Something to say?