: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Hustle & Flow (2005)

Category: By Tom Fury
Hustle & Flow är en riktig Jonte-film. Alltså hiphop. Filmen handlar om en pimp som upptäcker att han har lite skills som MC. Till sin hjälp har han någon lirare (som jag känner igen från andra filmer, någon random actionkomedi jag inte kan placera - och nej, jag ids inte att kolla upp det på ij-em-de-be heller). Den här lirarn är i alla fall någon form av producent och hjälper den här pimpen att få igenom sin musik. Pimpen tar såklart hjälp av sina hoes som backup singers.

Det händer inte speciellt mycket under filmens gång. Det blir action först i slutet då vi får en shootout på en bar. Det är lite ballt. Annars är det en ganska händelselös film. Drama är som sagt inte min grej. Och ändå såg jag den? Det var för att jag i det läget hade förlorat min diktatoriska makt. Majoriteten vann i filmvalet. Det suger!

Hursomhelst. Det finns inte så mycket mer att säga om rullen egentligen. Är man inne på gangstarullar och gillar hiphop (och var ovanligt svag för Eminems film 8 Miles eller vad fan den nu hette) så kommer man nog gilla den här. Även fast den har ännu mindre action än Åttta Mil.

Det var väl inte helt bortkastad tid, men det finns bättre filmer att se där ute. Som Shooter.

2 comments so far.

  1. Johan 10 november, 2007 12:41
    Var du full när du skrev den här? Din stavning falerar på flera ställen, inte likt dig, lärde inte Wernher dig nått på svenskan?
  2. Tom Fury 10 november, 2007 18:04
    Tack thore. Jag var nog inte vid mina sinnes fulla bruk när jag skrev den. Det är korrigerat nu, de flesta fel jag kunde hitta i alla fall... ^^

Something to say?