: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Club Aqua 2 Years Anniversary (2008-03-23)

Category: , , , , By Tom Fury
Lineup:
  • Ultraform (Sweden)
  • D-Block & S-te-Fan (Holland)
  • Albin (Sweden)
Vilken satans kul kväll! Sååå, var börjar man egentligen? Dagen startade med en något seg Tommie efter att ha varit ute på lördagen (23/3 var en söndag; påskdagen) med Andree och Jose. Hyffsat trevlig lördag, men har varit med om roligare utekvällar också.

Anyways. Inte många timmars sömn förrän man skulle upp och fira påsk med släkten. Lika kul som alltid att träffa allihopa och äta massa god mat (tack!). Så efter att man oi princip blivit en stuffed kalkon så var det bara att göra sig i ordning och bege sig till förfesten hemma hos Emma frisörcore (tack för att vi fick komma!) Sjukt mycket folk i hennes lägenhet, men det gick bra att vara där ändå. Kul hade vi! Och junior var, som den nya traditionen inbjuder, in the dokumentär bizznizz. Dokumentären kommer kanske upp på bloggen senare. Kanske.

Förfestcore!

"Junior, du har spillt på tröjan"

För att undvika att vara in the kö-bizznizz för mycket så begav sig jag, Junior och Tom ner till Otten relatvit tidigt (klockan 22:10 typ?). Det visade sig att vi fick vara in the kö-bizznizz ändå. Inte långt efter att vi ställt oss i kön så dök Stockholmsgänget upp med bussen. Så vi passade på att gå in med dem. Albin hade varit snäll nog att sätta upp mig på listan, och Emil var schysst att även släppa in Junior i VIP-kön (tack till er båda!)

Väl inne så var det bara att sätta igång för att komma in i the röjar-bizznizz. Och det gjorde vi, till en början med Ultraform. Sedan D-blocket och stefan. Och till sist CORE med Albin. Fabian (Ultraform) levererade som vanligt 34544 % energi bakom skivspelarna. Det var helt enkelt röj till sitt yttersta.

D-blocket och stefan blev jag lite besvikna på. Låtvalet var inte riktigt det man väntat sig (nytt material, någon? Var var det någonstans?) Det hände även något skumt i mitten av deras spelning, den fuckade ur (se filmerna nedan). Så ja, DBSTF var lite av en besvikelse. Men inte röjde vi mindre på golvet för det! Det var fullt ös hela tiden, trots att de inte mötte mina förväntningar. Deras playlist hittar ni här nedan (tack Stenis för ID'andet!)
01. D-Block & S-te-fan - Keep It Coming
02. Dj Isaac - In My Veins
03. Dozer - The Church Of the Darkside
04. Southstylerz - Crystal
05. Lowriders - Don't Get Back
06. Headhunterz - Subsonic
07. Technoboy - Rage (a Hardstyle Song)
08. Tatanka - Lets Rock
09. Brennan Heart - Faith in Your DJ
10. D-Block & S-te-fan - Stronger!
11. The Hose - I Survived
12. D-Block & S-te-fan ft. MC Villain - Part of the Hard
13. Scope DJ - Rock Hypnotic
14. Wild Motherfuckers - Fother Mucker
15. Showtek - FTS
16. Coone - Words From the Gang (D-Block & S-te-fan Remix)
17. Cherrymoon Traxx - Acid dream (The prophet Remix)
18. D-Block & S-te-fan - Ride With Uz!
19. Southstylers - Pounding Senses (Deeper Inside Mix)
20. D-Block & S-te-fan ft. MC Villain - Evolutionz
21. Headhunterz - Forever Az One
23. Headhunterz - Power of the Mind
24. Luna & Thilo - Existance (D-Block & S-te-fan Remix) *2008 Mash Up!?*
25. Showtek -Shout Out (Donkey Rollers Remix)
26. Pavo - Electric
27. The KGB's - Superdisco
28. Zany & DV8 - Nothing Else Matters
29. The Prophet ft. Headhunterz - High Rollerz
30. The Bulldozer Project - Arise (Zany & The Beholder Remix)
31. ID - *riktigt tung - lite för sent men äntligen något wooow*
32. Donkey Rollers - Fusion of Sound
33. G-town Madness vs The Viper - Here it Comes (D-Block & S-te-fan Remix)
Som ni ser hann de spela ganska många spår, men det var inte speciellt mycket nytt material tyvärr.

Core on ze floor!

Å lite mer core bizznizz

Hursomhelst, sista timmen förgyllde Albin med en satans massa core. Fick höra en del av mina önskelåtar, och det tackar jag och bockar för! Det är synd att man på en sådan här tillställning inte kan mangla på så mycket som man vill. Självklart måste man ta hänsyn till publiken och levererad musik därefter. Det är lite tråkigt, för mer mangel hade inte skadat (och jag är ganska säker på att Albin själv hade velat ösa på ännu mer om han hade fått chansen). Trots detta faktum så är jag sjukt nöjd. Jag var helt slut när musiken tonades ut, och det kändes riktigt skönt att hamna i en säng efteråt.

Som vanligt så är det vännerna och folket där som gör hela festen. Så ni som var där och delade kvällen med mig, TACK ska ni ha för att ni är sådana underbara människor!

Bilder från festen ligger uppe på TC och på ansiktsboken. Filmer ser ni här nedan (1 st Ultraform, 3 st D-Block & S-te-Fan, 2 st Albin):



Filmerna finns även i högupplöst originalformat från ze RejfCam (tm). Hör av er om ni vill ha dem. I senare inlägg kommer jag slänga upp lite random bilder som andra har tagit. Jag hoppas ni som fotograferat inte misstycker. Skrik till i sådana fall. Tack mina vänner, Tack Aqua, tack alla DJs! Ni gjorde den här påskdagen till en av de bästa i mitt liv. Ever.

Nu är det bara att ladda upp inför InQontrol. Snart smäller det. Core!

Uncle Tommie wants YOU to join ze hardcore mathafakkas to InQontrol!

2 comments so far.

  1. Arvan 29 mars, 2008 09:30
    Jag tror inte att det funkar som DU vill fury :D endast en ultraform ligger uppe. Dock är ju inte det fy skam och sista spåret är taaa mig fan så sjukt stört tjock! du får sätta någoon på ID! ...

    NU ska jag handla kläderbizznizzindustriezzz...

    fred ut
  2. Tom Fury 29 mars, 2008 15:41
    Vad säger du din åsna, alla klippen funkar ju perfekt? :D

    Ja, säg åt Fabian att ID'a sina egna spår ^^

Something to say?