: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Sweapsound Club Session - Svenska Hjältar (2008-02-29)

Category: , , , , By Tom Fury
Vilken grym fest det var! För det första tycker jag det är en rolig idé att blanda så många olika stilar. Electro/House (var det väl...?) på övre golvet, och psyktrans samt hardstyle/hardcore på nedre. Klockren blandning, och jag gillade det skarpt!

Först hookade jag och junior upp i min mosters lägenhet för att preppa oss inför kvällen. InQontrol 2004 DVDn kikade vi på och drack öl, samt lyssnade på massa core. Junior lekte runt med sin vidvinkelkamera också (bilder dyker upp här strax).

Junior raised cane into the förfestdome

Därefter dök Emma med sitt crew på 2 girls upp, varefter vi begav oss till Gurra för förfest (tack för att vi fick komma!). Vi höll dock på att inte komma fram. Emma bakom ratten var helt livsfarligt, mitt liv passerade revy (kul var det dock!). Anyways, vi kom fram och chillade i en smockad lägenhet, och efter ett tag dök Joar upp också. Det blev att Emma fick köra och hämta honom på stationen, och jag + junior hakade på. Ännu en nära-döden-upplevelse.

Oldcore myself som är moderator med rollator. Notera bränsletanken som står placerad mitt på fordonet.

Hursomhelst så dök vi upp på BK runt en 23 nånting eller vad klockan nu kan ha varit. DJ Anneli hade inte gått på än i alla fall. Så det blev att dricka lite öl innan och lyssna på trance. Lite too slow för min smak för att röja runt till, men det spelades ju bra åtminstone.

Vid tolv så var det dags för Anneli att spela. Och spela gjorde hon. Länge sedan jag var ute och lyssnade på psyktrans, hade nästan glömt hur bra det var. Så den 1,5 h av psy hon levererade gjorde mig riktigt glad! Film kan ni hitta nedan.

DJ Anneli. Spelade psyktrans som en Gudinna.

Halv två var det dags för Stenis & Albin som gav oss en hel del hardstyle + hardcore i slutet. De spelade bra och det var roligt att se de båda bakom spelarna. Låtvalet var också bra (Zairon - Stand Up kommer jag ihåg bäst; bättre låtval kan man inte göra!). Just det, och The Prophet & Zatox - Prozaxx. Gaaaalet röj! Två überbra låtar som gjorde min kväll, oavsett vad som övrigt hade spelats. Lyckligtvis var de flesta andra spår också riktigt bra :). De sista 10-15 minutrarna fick vi hardcore. Jag hade inte direkt gråtit blod om det varit lite mer, men man ska väl vara glad för det man får. Tack grabbar! (Stenis ger oss säkert en ID-lista som jag kommer publicera senare...jag räknar kallt med det ;-) ).

Arvid Junior: "Hey, jag är core!" Joar Drunkcore: "How youu dooinnn....!"

Håkan dök upp som en kul surprise! Sen försvann han på äventyr någonstans...?

Bilder har jag laddat upp på bland annat tranceclubber och ansiktsbok punkt kom. Filmerna hittar ni nedan (som för övrigt blev otroligt kassa denna gång - ännu mer skakcore än vanligt).

I'm in the Core mathafackah bizznizz

Jag funderar skarpt på att sluta filma på events. Det blir liksom svårt när man dels vill filma, dels vill röja. Resultatet är en halvmesyr där man varken får till några bra filmer eller ens röjer loss till 100%. Det suger! Jag behöver en till kameraman som kan ta över filmansvaret lite mer. Junior är duktig på det, men skulle nog behöva lite fler volontärer. Någon frivillig?

Representing Da Åsnerullers forevah!

Hej jag heter Joar och jag är glad hejdå. ^^

Ze DJs and ze arrangör. Från vänster till höger: Stenis, Albin (lite halvt bakom Anneli), Anneli, och Daniel Klaff - Mr.Sweapsound

Igår, dagen efter, klarade jag mig undan baksmällan riktigt bra men det känns verkligen i kroppen. Träningsvärk som sig bör, så det är bara core. Junior fick för sig att dokumentera förfesten (och början på festen). Det kommer en blogg-serie om det strax, förhoppningsvis ikväll. Det är roligt det som sägs, men kanske för internt för alla att förstå humorn.

Så, kika på bilderna och på filmerna i det här inlägget. Titta även på de andra på facebook (eller TC). I senare inlägg kommer jag slänga upp lite fler bilder samt dokumentären. Tack flickor och pojkar för en grymt bra kväll! Until next time.... core! :D

Hey Junior don't mosa my eyecore.

Emma longhaircore till vänster som ska med ze roadtrip till InQontrolcore

Emma Frisörcore som också ska med till InQontrolcore




0 comments so far.

Something to say?