: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Blandade saker.

Category: By Tom Fury
Jag förstår inte riktigt den här tempoändringen. Från att ha haft ett riktigt avslappnat och skönt sommarlov till att få ungefär tretusenfemhundranittioåtta uppgifter att göra. På en gång. Finns inte en chans att jag kommer hinna klart med allt det här i tid. Det är lite för mycket. Magsår 2007, någon? Fast kul är det samtidigt, kul att ta lite mer ansvar och göra lite mer saker "på riktigt".

Dels så är det ju självklart styrelsearbetet. Det tar sin lilla tid, och det är mycket att hålla reda på. Snart är det kalasmottagning också. Hoppas allting kommer flyta på bra där. Sedan så är det ju skolan. Fortran har dragit igång rejält nu, och det är ett par laborationer som skall göras. Inte för att programmeringen är speciellt svår, men det är lite för mycket matematik inblandat i uppgifterna för att jag ska tycka det är roligt. Men men, det ska väl gå. Ingen tenta i kursen i alla fall, alltid något. Datornätslaborationerna i xkernel har även de dragit igång. Kul att koda i C, som inte har något inbyggt stöd för objektorientering. Det tog ungefär en 2-3 timmar innan jag och Mange ens förstod hur vi skulle lösa problemet. Förhoppningsvis är det bara den här första laben som kommer vara sådär superklurig.

Det största arbetet dock ligger i programutvecklingsmetodiksprojektet. Har märkt att det är lite mycket jobb som projektledare, men det ska nog gå. Har inte riktigt skaffat mig en klar bild över hur vi ligger till tidsmässigt - hur mycket spelrum vi har och hur mycket tid allting kommer att ta. Måste fixa det till helgen.

Har även fått jobb via fars föreningen, skall designa om deras hemsida och installera ett forum åt dem och administrera lite konton. Kul att göra lite extra cash vid sidan om såhär, fast arbetsbördan kommer nog bli riktigt tung med tanke på allt som jag har att göra.

Det låter som om jag bara klagar över att det är så mycket, men så illa är det inte. Jag trivs egentligen ganska bra att ha så många bollar i luften. Det sysselsätter mig och gör att jag inte har en tråkig stund. Plus att jag får träffa så många intressanta människor. Fritiden dör ju lite såklart. Det jag har tid med nu förutom skolan är ungefär bara styrketräningen och festande. Festande har det blivit en hel del på senaste tiden också. Och mer kommer det nog bli. I'm feeling good!

Man kanske skulle ta och göra något vettigt istället för att skriva massa tjurskit här. Ja, det tycker jag låter som en bra idé. Det gör du också. Så ta och skriv en kommentar. Tack!

På återseende!

5 comments so far.

  1. Anonym 01 september, 2006 19:17
    "programutvecklingsmetodiksprojektet".
    :| Lååååångt ord män!

    Det var allt för mig!
  2. Anonym 01 september, 2006 21:00
    Du glömde ju en annan liten men ack så viktig arbetsbörda! Nämligen operation Thore ska lyckas med stuiderna!
    Hehe! ´Har en fin rapport till dig från en händelse på hotellrummet till dig sen! ;)
  3. Anonym 01 september, 2006 21:00
    commenten var från mig btw
  4. Anonym 04 september, 2006 12:30
    Nu blev ju jag nyfiken, vad var det för trevlig avslutning på fredagen? Ja ja, hoppas att allt är bra med dig. Kommer hem i helgen o helgen därpå så om du har tid/lust att träffas så får du la ta o höra av dig!
    Kramar Erika
  5. Anonym 07 september, 2006 12:11
    lilla, lilla du.. nästa vecka ska jag ta en av dina kvällar. :) /jennie

Something to say?