: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Fiddler on the roof

Category: By Tom Fury
Igår passade jag på att försöka smussla in mig själv bland kultureliten här i stan genom att gå på teater. Far fyller år på tisdag (imorgon), och för att fira bjöd han med mig och mor för att se Spelman på taket (Fiddler on the roof). Det var mycket roligare och mer underhållande än vad jag först trodde.

Första gången jag är inne på Östgötateatern över huvud taget, och det var ju kul att se hur de lokalerna såg ut. Ganska maffigt. Själva pjäsen var jäkligt bra den med. Och skådespelarna. Fast den var alldeles för lång. Verkade som om den aldrig skulle ta slut. Över tre timmar var den (!). Inklusive paus, förstås, men den var ju inte så förskräckligt lång. Alltså var den i stil med Sagan om Ringen filmerna, vilka är outhärdligt långa. Man får ju ont av att sitta still så länge i en biostol alternativt teaterstol (de ser ju likadana ut).

Dags att göra sig klar för skolan och ta hand om de lite mer allvarliga sakerna. Jag saknar ganska mycket motivation just nu, men det är bara att hugga tag och köra hårt.

Adios!

1 comment so far.

  1. Johan 20 november, 2006 13:35
    Snart börjar du väl använda trenchcoat och slokhatt o ska gå på all teater o opera du kommer åt....

Something to say?