: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Bijitâ Q [Visitor Q] (2001)

Category: By Tom Fury
Den här filmen är sjuk, riktigt jävla sjuk. Därför är det svårt för mig att beskriva vad den handlar om. Så jag går den enkla vägen och stjäl sammanfattningen av handlingen från IMDB (går att läsa lite längre ned).

Så vad händer då? Den första typ femtedelen av filmen eller nåt får vi se en kille ha sex med en prostituerad japansk tjej, som ni såg ovan. Det ser ganska så roligt ut. Jag börjar undra om jag inte stött på en amatörporr-rulle istället för en vanlig film. Så jag kollade upp den på IMDB, och då hittade jag också varför jag ville se den; den var regisserad av Takashi Miike. Ni vet, han som gjort Ichi the Killer bland annat. Och japanskt skit är alltid bra skit!

Efter sexscenen mellan den äldre mannen och den prostituerade japanska tjejen så var det dags att ta reda på vad fan filmen handlade om egentligen. Såhär står det på IMDB:
"A father, who is a failed former television reporter tries to mount a documentary about violence and sex among youths. He proceeds to have sex with his daughter who is now a prostitute and films his son being humiliated and hit by classmates. "Q", a perfect stranger somehow gets involved and enter the bizzare family who's son beats his mom, who in turn is also a prostitute and a heroin addict.."
Soooo.....det är alltså en far som ligger med en dotter? Sick, men det är ju japanskt också så man är inte förvånad.

Såga skallar is the shit! Här är det den dokumentärfilmande pappan som tar kål på de som mobbar hans son (som i sin tur är minst sagt psykiskt störd).

Varje ny scen inleds också tydligen med en fråga. Som den första scenen beskriven ovan inleds med texten "Har du någonsin haft sex med din far", medan den andra scenen inleds med texten "Har du någonsin blivit slagen i huvudet?" Varefter vi får se en kille slå en annan snubbe i huvudet med en fet sten. Utan någon som helst anledning.

"Have you ever hit your mom?" - En snorunge som misshandlar sin morsa med en hel uppsättning av mattpiskor mer än vad en svart kille skulle blivit behandlad på NSF's årsmöte.

Det hela urartar i en BDSM-fest där modern blir besatt av att klämma mjölk ur sina bröst, pappan stryper en tjej till döds och dokumenterar hur han skär upp henne (efter att han har utövat nekrofili såklart), och allt är bara så fucked up som det kan bli. Japanskt, med andra ord.

Om den var bra? Allt naket, blod och våld till trots så var filmen bara konstig. Jag fastnade inte för den. Man smålog lite under vissa bisarra scener, men det var lite för mycket konstigheter för att platsa på min topplista över bästa filmer jag sett. Dock så hamnar den lätt bland de översta posterna på de konstigaste rullarna. Någonsin.

Även mamman prostituerar sig själv. Här tillsammans med en snubbe som tänder på att hon haltar. Och vill att hon ska spöa honom med ett bälte på hans rygg. Riiiight....

Tre ord, ofta representerade som en förkortning, kan beskriva den här filmen. Samma tre ord beskriver ganska väl precis vad jag tänkte när filmen var slut:

WTF!?

Se den om du är sugen på något riktigt bisarrt. Men då antar jag att du redan är tillräckligt vrickad i skallen. Herr Miike, du har gjort ett par grymma rullar - absolut. Men den här var bara lite för mycket. Tyvärr.

1 comment so far.

  1. Johan 23 december, 2007 23:34
    Är det inte det man förväntar sig när man kollar på en film från japan? Saker man inte ens trodde det fanns någon människa som ville göra.

Something to say?