: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Ny digitalkamera

Category: , By Tom Fury
För ett par dagar sedan så investerade jag i en ny digitalkamera. Det blev en Sony Cybershot DSC-W85. Är väl relativt nöjd med den. Responstid och svarstid på rackarn är hyfsat bra, och på pappret har den god batteritid (340 bilder enligt CIPA-standard). Ett plus för att den har sökarfönstret kvar (se överst till höger på bilden). Kvaliteten på bilderna är jag lite skeptisk till dock. Många utav testbilderna jag har tagit blir lite korniga. Inte riktigt vad jag hade väntat mig, men efter att ha kikat runt lite verkar det vara ungefär samma problem med de flesta ultrakompakta kameror. Att försöka plåta med lägre ISO-tal kan vara en lösning. Ska väl ner och prata med dem i butiken och se om man kanske ska byta till en annan rackare eller behålla den.

Jag ville ha en liten och kompakt kamera, och den här är verkligen liten. Den får helt klart plats i fickan utan några större problem, och knappar m.m. sitter välplacerade på baksidan. Lite tråkigt är det att det inte finns så många inställningar att leka med, men så är det ju på de flesta kameror i samma klass.

Hursomhelst är det skönt att ha en ordentlig kamera med sig nu när jag drar iväg till Amsterdam och till Sensation Black. Filmklipp går det givetvis ta med kameran, och de blir riktigt bra (både ljud och bild). Jag tippar på att mitt minneskort på 2 GB mest kommer vara fyllt med filmer när jag kommer hem.
4 cm makrogräns, 3x optisk zoom, 7.2 megapixlar och Carl Zeiss-optik (vad nu det ska vara bra för... förutom att det låter häftigt).

Ikväll är det Transformers som gäller. Ska bli riktigt kul att se hur filmen är - mina förväntningar är väldigt låga. Av vad jag hört så baseras varken karaktärer eller story på serien som man växte upp med, utan de är baserade på Hasbros leksaker. Det är som upplagt för att man ska bli besviken om man förväntar sig en retrokick. Därför gör jag inte det, och hoppas istället på en grym jävla actionrulle. Recension kommer!

3 comments so far.

  1. Johan 04 juli, 2007 19:06
    Så går det när man köper sin kamera på Rusta o dyl. Gryniga bilder. Tur att jag inte sett serien då! Jo ett avsnitt, då Optimus Prime dörr! Mohahahahahahahahahahahahhaha
  2. Tom Fury 04 juli, 2007 19:12
    Ja, jag har också sett Optimus Primes dörrar... :)
  3. Anonym 04 juli, 2007 19:41
    Hö, jag fundrade på den där kameran ett tag, men sen valde jag en Ricoh istället. I löv my camera ^^,

Something to say?