: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Midsommar 2005

Category: By Tom Fury
Ja, så var midsommarhelgen över då. Vad hände egentligen? Hell if I know, jag var så full att jag inte kommer ihåg ett skit.

Visst lät det hemskt? Så illa var det inte. För den som är intresserad kommer en liten resumé över vad som egentligen hände den där helgen v.25 år 2005.

Torsdagen åkte jag ut till Erika (flickvännen). Det var jag, Erika, Amanda, Simone och Annice till en början. Amanda och Erika åkte upp till Nyköping senare på kvällen och hämtade Victor, Erikas systerson (som är 5 år äldre. Ja jag vet, weird, men så är det). Kvällen tillbringades genom att dricka lite öl, lyssna på musik och snacka skit. Vi lade oss ganska sent på kvällen, och hade sex. Ja, jag och Erika alltså.

Fredagen kom, och jag åkte in för att hämta upp Henrik inne i stan och även fixa lite formaliteter inför själva midsommarfirandet. Väl sedan hos Erika visade det sig att de hade åkt upp till Amanda och badat i poolen. Så, när vi kom dit fick jag order om att skala potatis. Okej, wait a minute. De solar och badar - och jag får skala potatis? Någonting är inte rätt här. Hursomhelst. Senare på dagen var det dags att åka in till stan igen (runt 17-tiden) för att hämta upp lite mer folk. Ja jag vet, jag hade inte knäckt min första öl så pass sent! Det är hemskt!

Maten fixades (sill och potatis), grillen fixades (fläskfilé och potatisgratäng), och maten åts upp. Nubbar dracks. Öl dracks. Tommie blev lite onykter. Alla blev ganska onyktra faktiskt. Runt 22-tiden fick Henke och jag för oss att vi skulle bada. Så vi stack ner till sjön och hoppade i plurret. Skitkallt, verkligen. Mina balls krömp som aldrig förr. Damn, vad kallt det var.

Det hände otroligt mycket under kvällen, bland annat ett slagsmål. Men för att göra en lång historia kort; Det var kul (för det mesta), och jag hade sex på kvällen sen.

Det hände lite tråkigheter för min egen del faktiskt, men det är inget att prata om. Shit happens. Man kan inte vara lycklig hela tiden.

Jo just det, en grej; människor stal min alkohol. Riktigt jävla dålig stil tycker jag. Jag tycker man kan fråga först innan man tar. Jag bjuder gärna på en öl eller flera, men för i helvete människa, fråga innan du tar någonting. Ska det vara så jävla svårt att förstå egentligen? Vad skulle du säga om jag bara kom och tog dina saker? "Hey, shitface, snygg tröja. Du, jag tar den här!" eller "shitface, tack för drinken du inte bjöd mig på men som jag tog själv eftersom jag är en egocentrerad jävel som inte har några balls och lider av en total avsaknad av moral". Herrejesus. Skärp er!

Dagen efter var inte riktigt så hemsk som jag trodde. Jag vaknade och var fortfarande aningen onykter. En kebabpizza skulle fixa biffen hoppades jag. Tyvärr smakade den ju skit, det var nog den äckligaste pizza jag någonsin ätit i hela mitt liv. Vitlökssåsen smakade som....ja, jag vet inte, men inte var det gott. Sista gånger jag käkar kebabpizza där.

Stannade kvar den kvällen ute hos Erika, körde in folket till stan, skjutsade Emil till bussen som skulle till Roskilde (hoppas han har det kul där nu). Hyrde tre filmer, såg två av dem ute hos Erika tillsammans med Victor. (Erika och Amanda försvann under tidig kväll och kom inte hem förrän sent på natten - runt 02. Never mind varför, så skedde i alla fall). Recension av dessa tre filmer kommer inom kort att komma upp här, när jag får lite mer tid över att skriva.

Summa summarum så var det en hyfsat bra midsommar. Tror jag hade mest kul tidigast på midsommarafton. Erika var lite mer till sig än vanligt också. Det var ett stort plus, det är inte ofta hon visar hur hon känner.

Nu borde jag jobba lite mer på skolprojektet och faktiskt försöka få någonting gjort. So, återkommer senare med filmrecensioner.

0 comments so far.

Something to say?