: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Plump fiction (eller: Filmen-som-försökte-vara-rolig-men-misslyckades-fatalt)

Category: By Tom Fury
Så stod man där i videobutiken och undrade vilken film man skulle hyra. Vännen ville inte se nån skräckis (sheeesh), så jag stod och valde bland komedier. Just det, många bra alternativ. Eller inte. Ingen komedi (nästan) har blod. De har inte zombies. De har inte nakna tjejer och de har inte biljakter. De har inte atombomber som sprängs. Så, vi har en dålig start.

Hursomhelst. Det blev plump fiction. Tankarna for runt i huvudet när jag stod och valde film, och eftersom pulp fiction är en otroligt bra film, så tänkte jag att parodin på filmen måste ju också vara bra (jag lärde mig dock att den regeln inte gäller. Mer om det nedan).

Väl hemma så kördes filmen igång, och efter de första tio minuterna där de har försökt att locka till skratt inser jag att de inte kommer att lyckas. De lyckas faktiskt inte med någonting i filmen. Den var helt värdelös. Visst, jag känner igen scenerna, jag ser vad det är de försöker parodisera o.s.v, men det mesta blir bara riktigt larvigt. Det är helt enkelt inte roligt. Leslie Nielsen lyckas bra i Nakna Pistolen-filmerna, Hot Shots är även den rolig som parodi på Top Gun. Men Plump Fiction? What the hell, shitface? Den suger.

Filmen är 1.5 timmars TORTYR.

Jag satt och plågade mig igenom filmen och försökte verkligen hitta någon ljuspunkt någonstans. Den fanns inte. Eller okej, tjejen skjuter ihjäl en massa killar inne i en butik lite kallblodigt. Det är häftigt. Det kanske gör så att filmen höjs upp från 0 --> 1 i betyget.

Det var ett tappert försök, men att parodisera Tarantino (som uppenbart är helt sinnessjuk, men gör bra filmer), är ingen vidare idé. Det har vi sett nu. Gör för guds skull inte om det, dipshit. Vi behöver inga fler kassa filmer.

Se den inte, du överlever utan. Det är mindre smärtsamt att få pungen piskad med en oxpiska. Jag lovar dig.

Plump Fiction får 1 tommygun av 10 möjliga.

1 comment so far.

  1. Anonym 17 april, 2006 02:19
    I personally don't like facial hair: it reminds me of talking to Mr Spock on "Star Trek" television shows. You don't have to be personal to be sexy: try writing something interesting besides sexual dysfunctions. You wouldn't have to advertise in "Kraut" on the Internet!

Something to say?