: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Resident Evil - Apocalypse

Category: By Tom Fury
Filmen uppfyller ett kriterium som krävs för att en film ska vara bra. Detta kriterium är, enligt mig, något som enhälligt säger väldigt mycket om en film; uppfyller den detta kriterium så är filmen bra. Garanterat. Uppfyller den det inte så måste filmskaparen arbeta väldigt hårt för att få filmen bra. Eftersom det är min åsikt, och jag alltid har rätt, så gäller den här regeln för alla filmer. Kriteriumet är att filmen innehåller en sak, nämligen:

ZOMBIES
Resident Evil - Apocalypse uppfyller detta kriterium med råge. Filmen har MASSA zombies. Ett stort plus är att det även är massa häfitga vapen och kickass-scener med. Plus, att det är massa blod. Det är ett till kriterium för att en film garanterat är bra. Massa blod. Ett tredje är biljakter och massa naket. Mer porr --> bättre film.
Hursomhelst. Resident Evil - Apocalypse (hädanefter kallat REA. Kul förkortning, det låter billigt), är mycket, mycket, MYCKET bättre än första filmen. Första filmen var bra av två anledningar: Den hade zombies och den hade laserstrålar som strimlade människor till filétärningar. Det är häftigt. Tvåan var mer actionpackad och lite mer intressant. Sedan hade du kanske världens häftigaste karaktär - Nemesis. Direkt hämtad från omslaget till Doom och in i filmen, en mer hardcorekaraktär får du leta efter. Det häftiga med honom är att han har en minigun (relativt liten, men det är ändå en minigun). Hur kickass är inte det då? Om jag fick välja ett weapon of choice hade det lätt blivit en minigun. Tyvärr skriker han inte "CONTAAAACT" och mejar ner en halv skog med den som i Predator, men han skjuter ändå ihjäl folk. (Ja, det är det man har vapen till. Oftast.).
Slutet är rätt häftigt när de drar igång projekt Alice och man ser att bitchen (förlåt, Milla Jovovich) har blivit precis likadan som Nemesis - Umbrella Corporations nya lekprojekt av nya typen supersoldater. Oj, just det; Om du inte sett filmen innan kanske inte du ska läsa föregående mening.
Det finns egentligen inte så mycket mer att säga om filmen. Den var riktigt bra. Den hade zombies. Den hade blod. Den hade fighting. Den hade naket. Den hade inga riktiga biljakter, men den hade en atombombsexplosion på slutet. Racoon City förstörs nämligen i slutet m.h.a en atombomb. Ja, just det - har du inte sett filmen så läs inte förra meningen.
Det som inte hade skadat hade varit lite mer lemlästande av zombies. Eller Zombies som lemlästar fler människor. Det var lite för lite gore, men allt som allt så var det ändå en bra film.
REA (hehe) får 8 tommyguns av 10 möjliga. BANG!

4 comments so far.

  1. Anonym 17 juni, 2005 19:44
    tyvärr tommie, min enda kommentar... orka läsa om filmer ! Bläää... o inte har ja sett dem heller! trist =P du kan ju alltid skicka över dom till mig så ska jag bättra mig ! =)
  2. Tom Fury 17 juni, 2005 20:49
    Haha. Med din uppkoppling så skulle det ju ta evigheter innan det var klart.
  3. Anonym 17 juni, 2005 20:56
    inge fel på min uppkoppling. det är alla andra de är fel på. Inte MIN!
  4. Tom Fury 17 juni, 2005 21:06
    Haha. Yeah right, fröken "jag-tar-3-timmar-på-mig-att-ladda-hem-en-fil-på-350-MB".

Something to say?