: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Framläggningen av examensarbetet

Category: By Tom Fury
Äntligen så var det gjort! Framläggningen klar, och med ett gott resultat! Vi skulle egentligen ha varit i konferensrummet John von Neumann, men i och med att det kom så himla mycket folk (vad kan det ha varit... 60-70 personer totalt?), och Visionen var ledig, så flyttade vi framläggningen dit. Otroligt kul att få lägga fram sitt examensarbete i den stora high-tech salen! Kände mig faktiskt aningen ärad att få göra det.


Presentationen gick väl, bättre än väntat även om jag tappade tråden ett par gånger. Jag lyckades dock plocka upp den ganska snabbt igen (tror jag åtminstone). Opponenterna gjorde även de ett strålande jobb med en riktigt bra presentation och intressanta frågor för diskussion. Trodde ärligt talat att de skulle såga rapporten mer, men de gav mer creds än väntat. Det tackar vi för! Publiken hade även de ett par frågor som var intressanta och skapade debatt.

Jag vill tacka alla som tog sig mödan att komma dit för att lyssna på oss. Även om det kanske inte är världens roligaste ämne för alla, och att alla kanske inte förstod riktigt vad det var vi babblade om där framme, så betyder det ändå väldigt mycket att ni fanns där på plats. Tack ska ni ha!

Åhörarna lyssnar uppmärksamt.... eller sover :-p.

Efter framläggningen diskuterade vi lite vad vi behöver korrigera i rapporten innan den kan skickas in för tryck. Det var inte så mycket, och idag har vi suttit och fixat till det mesta. Hursomhelst, efter framläggningen så bar det av hemåt till mormor i Norrpan för att skåla i Champagne och äta diverse exotisk mat - riktigt gott och ett stort tack till allihopa i familjen/släkten som lagt ned så mycket tid och ork på att ordna det här.

Improvisation! :D

Därefter bar det av ut till Mange på vischan för att fortsätta festandet. Grabben fyllde ju år samma dag, så hans föräldrar hade ordnat med en härlig tillställning med smörgåstårta, alla möjliga sorters dricka och trevligt sällskap. Stort tack för att man fick komma och vara delaktig! Kvällen blev ganska sen - vi i järngänget stannade kvar allra sist och vi åkte hem i taxin runt 03 någonting. Blev kvar i Linköping till lördagen och åkte sedan hem på eftermiddagen.

Bla bla bla bla....

Jag kommer slänga upp lite fler bilder varefter jag orkar ladda upp dem, men håll till godo med dessa så länge. Sammanfattningsvis kan man säga att det var en toppendag, och det var länge sedan jag blev så uppvaktad som jag blev. Återigen är jag grymt glad över att det kom så pass många! Visserligen saknade man en del personer som har betytt och fortfarande betyder väldigt mycket för mig, men det kan ju inte alltid klaffa.

"Ni ser den här symbolen här? Den har inte jag ritat."

Nu lämnar man studentlivet och har redan smakat på en veckas arbete. Jag tror jag kommer trivas! Imorgon bär det av upp till Stockholm för Nova Forum. Tror det kommer bli skitkul!

Dags att göra lite nytta idag nu, får återkomma med fler uppdateringar senare. Över och ut!


Förresten; Rapporten kommer publiceras inom två veckor på nätet, och sedan kommer den även skickas till tryck och blir tillgänglig på bibliotek. Jag återkommer när den slutgiltiga versionen finns att tillgå, för de som är intresserade.

3 comments so far.

  1. Anonym 03 februari, 2008 19:10
    Grattis igen!

    Av bilderna att döma ser det ut som att det bara var du som snackade ;)
  2. Tom Fury 03 februari, 2008 19:45
    Haha, det är bara för att jag är så egocentrerad och vill se mig själv :D.

    ...eller nåt i den stilen :p. Mange gjorde faktiskt ett grymt bra jobb och höll låda ganska duktigt ^^.

    Tackar för gratulationerna! Återhämtat dig från gårdagens bravader? Hade ni kul? :)
  3. Anonym 08 februari, 2008 18:10
    Ja grattis till examen! Förstår att det måste vara jävligt gött och slippa plugget i fortsättningen. Nu kan du koncentrera dig på att tjäna stålar istället! ;-)

Something to say?