: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Resident Evil: Extinction (2007)

Category: By Tom Fury
Å herregud. Jag vet inte riktigt var jag ska börja eller var jag ska sluta. RE: Extinction var så satans bra! Filmen underhöll mig på tågresan upp till Stockholm, och jag blev faktiskt imponerad. Det kan ha att göra med att mina förväntningar var ganska små visserligen, men det går inte bortse från det faktum att Milla Jovovich kickar sjukt mycket ass.

Storyn lite kort: Ett virus har förvandlat jorden till öken och människorna till zombies. Alice (Jovovich) är immun och eftersökt av Umbrella Corporation som skapade både viruset och henne. Hon slår sig ihop med en handfull överlevare som skall till Alaska, där det kanske finns en fristad.


Jag ska inte bli så långrandig, låt mig istället sammanfatta det som är bra med filmen:
  • Sjukt bra effekter
  • Milla Jovovich är het
  • Lasernätet som slicar människor är tillbaka (har ni sett tidigare filmer vet ni vad jag menar)
  • "Slutbossen" är grym!
  • Milla är het som få
  • Lasernätet
  • Apokalypsfeeling á la Fallout eller Mad Max råder i miljöerna. I like!
  • Actionscener som är hur bra gjorda som helst.
  • Lasernätet
Det finns egentligen bara ett ord att säga om Extinction: Core! Missa inte den här rackarn.

1 comment so far.

  1. Anonym 24 mars, 2008 20:05
    Jag älskar lasernätet!

Something to say?