: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Horror Hospital (1973)

Category: By Tom Fury
En sångare i ett band (kom ihåg att det är 70-tal så han ser ut som stryk) beslutar sig för att han behöver en semester, så han åker till ett läskigt ställe i lantliga England för att koppla av typ. Han träffar en bitchcore som också reser runt, men allting är inte som det verkar vara. Alla som bor på det här stället verkar vara utsatta för hjärntvätt och kontrolleras som dockor av den galna läkaren på bilden här bredvid texten. Och så har de massor med sex. Andra försöker fly och får sina huvuden kapade eller dödade av Storm 1 eller Storm 2; två stycken bad guys i skinnjacka och äckligt fula hjälmar som verkar mer vara ett par moppepojkar som blivit lite för mobbade i sina ungdomsår.

Det slutar med att våra huvudpersoner spankar skiten ur moppepojkarna och flyr i en bil. Ungefär något i den stilen händer.

Det görs försök till skrämselscener och anmärkningsvärda gory dödsscener, men de lyckas inte. Dessutom (som vanligt) är det för många fruntimmer som skriker. Jag blir galen av det här. Kan de sluta skrika så förbannat mycket? Jag får ont i öronen. En sak undrar jag över. Kan Konami ha fått lite inspiration till Silent Hill från den här filmen? Vissa scener gör att jag misstänker det, bland annat en scen där ett fruntimmer ligger i en cell på en bår och blir drogad med doktorn i rullstolen utanför. Förstår ni inte vad jag menar? Nej, inte jag heller. Och jag kunde inte bry mig mindre, den är inget att ha.

Fuck it!

0 comments so far.

Something to say?