: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Nacho Libre (2006)

Category: By Tom Fury
Nacho Libre är en ganska ointressant film. Jack Black spelar huvudrollen (Nacho), vilket brukar båda för ett par goda skratt och ett par minuters underhållning. Den här gången lyckades det inte riktigt tyckte jag. Jack Black spelar en munk (or something) i Mexico som letar efter ett större syfte med sitt liv. Han blir trakasserad av sitt broderskap för att han är värdelös. Klostret som de bor i är även ett härbärge för föräldralösa barn, som Nacho har ett nära samband med. Han har dock alltid haft drömmar om att bli en wrestlingstjärna. Så en dag kommer en nunna till klostret (som för övrigt är förbannat het!), och Nacho blir såklart kär i henne. Han försöker med sin wrestlingkarriär i smyg, tillsammans med sin kumpan Esqueleto. Det är mycket som står på spel; dels hans kärlek till nunnan, dels hans karriär som wrestlare, dels de föräldralösa barnen han vill ta hand om.

Nacho Libre var inte så rolig som jag trodde. Det hände lite för lite i den också. Självklart får vi humor á la Jack Black (som oftast brukar gå hem hos mig), men inte den här gången. Det gick inte ända vägen hem. Filmen är inte riktigt dålig, men det är inte en av de bättre filmer han har gjort. Jag hade väntat mig något bätre. Så är den sevärd? Mnja. Ha inte för höga förväntningar. Tror dock att man uppskattar den mer om man är hög.

0 comments so far.

Something to say?