: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Internationella kvinnodagen och annat bullshit.

Category: By Tom Fury
Så var den här. Den internationella kvinnodagen. Vad är det för skit egentligen? Varför finns det ingen internationell mansdag? Eller en internationell kebabdag eller en internationell ninjadag? När jag tar makten ska jag införa de två senare på den här dagen och dagen efter (även kallad imorgon) och avskaffa kvinnodagen. Vad ska den vara bra för, egentligen?

Jag och en vän hade en diskussion idag om vilken utav mannen eller kvinnan som är bäst. Jag kom fram till en enkel och bra slutsats: Mannen. Det är helt trivialt uppenbart att det är mannen som är det överlägsna könet. Varför? Här kommer ett par anledningar:

1) Män begåvades med både bra psykiska och fysiska förutsättningar. Kvinnorna fick bara ett av dem.

Ja, det är sant. Män har för det första större fysisk kapacitet än kvinnor. Det är biologiskt betingat. Sedan finns det ingen större skillnad mellan könen vad gäller de psykiska förutsättningarna. Visserligen så sägs det att kvinnans hjärna överlag har en större massa än mannens, men det handlar inte om det, det handlar om hur man utnyttjar det man har innanför pannbenet. Och blicka tillbaks i historien. Hur många stora kvinnliga tänkare har vi haft? Jag kan komma på två stycken: Ada Lovelace och Ayn Rand. Sedan tar det stop. Manliga däremot kan jag fortsätta rabbla upp i en mindre evighet: Mozart, Beethoven, Einstein, Gauss, Adam Smith, McLaurin, Maxwell, Bach, Vivaldi....ja, listan kan pågå i en evighet. You get the point.

2) Män blöder inte kroniskt.

Behöver jag ens kommentera detta? Att kvinnor lider systemfel en period varje månad måste ju tyda på att systemet är felkonstruerat eller instabilt. Därav blir den andra utav skapelserna, mannen, mer komplett än kvinnan.

3) Bevisen runtomkring oss

Titta runt omkring er. Vilka är det som sitter på ledande maktpositioner idag? Just det. Män. Varför? För att män är överlägsna kvinnor. Här kan det argumenteras om att det är kulturellt betingat, och att männen har behandlat kvinnor illa genom historien och därför har inte kvinnor haft någon chans att hävda sig. Det är förvisso sant att männen rent ut sagt har tagit makten utan pardon. Men man måste gräva lite djupare i det där. Varför har kvinnor inte tagit makten? Om nu kvinnan redan från skapelsens Adam och Eva var överlägsen mannen, så borde ju enligt all typ av logik det vara kvinnan som idag har maktpositionerna. Så är dock inte fallet. Vilket leder till att satsen "kvinnan är bättre än mannen" är en kontradiktion, och eftersom "lika bra" är helt uteslutet medför detta att mannen är bättre än kvinnan. Tänk efter. Hade kvinnan från start, nätt och slätt alltså, utan någon typ av "kultur" eller liknande varit bättre än mannen, så hade hon ju lätt kunnat köra över mannen och tagit makten redan från början. Eller tagit övertaget i efterhand, whatever. Så är det inte nu, så allting talar ju helt enkelt för att mannen är överlägsen.

Så, summa summarum, varför firar vi internationella kvinnodagen? (I och för sig. Jag firar den inte. Jag visste inte ens att den var idag förräns en god bekant påpekade det för mig). Inte är det för att hylla ett överlägset väsen, that's for sure. Kanske är det för att visa medlidande för dessa stackars kvinnor som känner sig berövade av sin värdighet i kunskapen av att de är underlägsna mannen? Jag vet inte, men larvigt känns det. Och ni kvinnor som är såna där helfräna jämställdhetsfighters, varför slåss ni inte för att få en internationell mansdag? Det ska väl vara jämställt? Eller ohh nej, vänta, förlåt, jag glömde en sak - ni är ju hyckleriets mästare, dubbelmoralens moder, kvacksalvarnas existensberättigande. Klart ni inte kan komma och säga någonting som skulle vara vettigt. Helt otänkbart! Förlåt, jag tar tillbaka det jag sa. Fortsätt som ni gör. GO GO GO!

Missförstå mig inte nu. Jag gillar kvinnor. Nej, jag älskar kvinnor. De är underbara. De är vackra att titta på och oftast ett jäkligt trevligt sällskap. Både under och över täcket. Mina bästa stunder i mitt liv har haft med kvinnor att göra. Tror jag.

Så för att göra världen en stor tjänst så kommer detta att ske:
När jag dör, så kommer jag återfödas som en ond skelett-ninja (se artikel nedan). När jag väl återfötts så kommer jag sikta på att ta över världen, vilket jag kommer klara av inom en ganska kort tidsram. Ge mig en vecka, typ. När jag tagit över världen, så kommer jag att ta bort den internationella kvinnodagen till förmån för internationella ninjadagen. Den skall alla fira till förmån för de skithäftiga ninjorna som finns i världen (bara jag, alla andra är fejk-ninjor). Sedan skall dagen efter vara internationella kebabdagen, där alla ska äta kebab och fira att det är så gott. Och att man hade så kul på internationella ninjadagen som var dagen innan.

Jag kommer äga som skelett-ninja-diktator.

0 comments so far.

Something to say?