: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Nämnde jag att jag hatade Titanic?

Category: By Tom Fury
För några dagar sedan kom jag på en bekant med att se någon superhypad show om Titanic på Discovery Channel. Det handlade om något dykarlag som blåste bort all typ av tid och kraft på att göra en djuphavsdykningsrobot som kunde ta högupplösta bilder på Titanic. Booooring...vem fan bryr sig? Den här tog tio poäng på ming ”I-don’t-give-a-shit”-lista.

Showen hade verkligen uselt berättande, med nån snubbe som spydde skitsnack som t.ex. ”For the first time in 86 years, we’ll actually be able to see inside the Titanic and perhaps understand more about this epic mystery...” Vilket mysterium?!? Skeppet krockade med ett isberg. Hur mycket mer genomskinligt kan det bli?Den här showen var uppenbarligen ett försök att hoppa på Titanic-vågen som kom och tjäna pengar på idioterna som gick och såg filmen. Därför är det ännu mer obegripligt att det gick på TV nu. Alla har väl kommit till sina sinnes fulla bruk nu och insett att filmen inte var annat än...ja, skräp? På det sättet som Titanic var hypat, så kunde nån tro att det var det enda skeppet som någonsin sjunkit i historien. Fråga den genomsnittlige skitarslet som såg filmen om de kan nämna 3 andra skeppsvrak, och de kommer förmodligen ge dig en blank blick eller mumla något om Hindenburg (nära, förutom att det var ett luftskepp och hade inte något att göra med havet).

Gör vilken undersökning som helst på skeppsvrak, och du hittar bokstavligen tusentals inskrivningar. SS Truscania, TEV Wahine, Hispania, Andrea Doria etc. Men ger någon nåt shit om folket som dog på dessa skeppsvrak? Knappast. Inte jämfört med Titanic-hypen.

Summan pengar som slösats på filmer och böcker om Titanic kunde säkerligen ha bärgat rosthögen ut ur havet nu. Vem bryr sig om människorna som dog ombord RMS Titanic? Seriöst? Jag slår vad om att 99% av de som såg filmen och köpte böckerna och det horribla soundtracket (med den onda slampan Celine Dion på) och såg alla dokumentärer, är inte ens avlägset besläktade till någon som dog på skeppet. Varför ska de bry sig? Det hände nästan för 100 år sedan. Folk blir dödade varje dag runt om i världen för rättigheter vi i Sverige tar för givet, men ingen gör en 100 miljarderkronorsfilm om dem, än mindre med ett rekordsäljande soundtrack. Folk borde inte köpa in sig i hypen, och de borde inte bry sig om något så trivialt, men nej; miljoner stod i kö, angelägna att bli bestulna på 90 kronor för att pissa iväg tre timmar av deras liv för att se någon utomäktenskaplig hora flirta med en förlorare. Åh,
som en notering vid sidan om, om jag någonsin hör någon yttra frasen ”I’m the king of the world!” offentligt igen, så kommer jag förlora all självkontroll och slå dem sönder och samman till en pöl. Du är inte kung över världen, du är ingenting.

Om jag dog imorgon, så kommer det inte finnas en film om mig 70 år senare. Det kommer inte göras någon sång om mig av någon ond slampa som försöker vara emotionell. Är jag mindre viktig än folket som dog på Titanic? Hell no. Jag är mycket mer viktig, åt helvete med dem. Tror du också att du är viktigare än folket som dog på Titanic? Skicka ett mail med dina tankar.

0 comments so far.

Something to say?