: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Kursstarter och sånt.

Category: By Tom Fury
Reglertekniken är över nu. Har skrivit tentan, och jag blir nog åtminstone godkänd. Det vill mycket till om jag inte klarar den gränsen. kass kan jag bara inte vara. Med den över är det bara att tenta av Avancerad programmering i C++ kvar och andra halvan av Industriell Företagsekonomi (och just det, att göra klart labbarna i processprogrammeringen och att skriva omtentan i elektromagnetism. Men det är bisaker :) ).

Och så har man köpt kursböcker för de nya kurserna som drar igång nu. Runt 2000 pix blev det. Inte billigt, direkt. De nya kurserna som dragit igång är:

  • Databasteknik, TDDB48
Verkar lite smårolig faktiskt. En hel del teori som togs upp första föreläsningen kunde jag sedan tidigare (sommarkursen i webbprogrammering och databaser). Boken var riktigt fet, och på engelska. Det är coolt, men jobbigt att läsa. Faktiskt. Fast det ska nog gå. En skriftlig tenta och lite labbar. Piece of cake, eller inte.
  • Artificiell Intelligens, TDDC17
Jepp, lite AI att studera här. LISP-kunskaperna får man gräva fram igen och se om man kan göra något nyttigt av dem. Tenta och labbar. Bra föreläsare, kursen är helt på engelska. Verkar lovande! Första föreläsningen var faktiskt väldigt intressant. Jag tror dock att det kommer bli väldigt svårt väldigt snabbt...
  • Programutvecklingsmetodiksteori, TDDC01
Rolig föreläsare. Verkar lite flum-flum med inga direkta mål uppsatta eller spikad kurslitteratur. Svårt att veta vad som definierar kursen riktigt, men kan väl vara intressant. Köpte en av de rekommenderade böckerna i alla fall, och ska försöka läsa lite i den imorn. Kan bli intressant. Jag hoppas det, för det är ju som ett litet 'intro' till projektkursen i programutvecklingsmetodik vi ska sedan efter sommaren...

Jag borde gå och sova snart. Och det ska jag också. Upp vid 0600 imorn bitti. Det suger stenhårt.

Dagens citat:

Det kan ju inte bara vara jag som e dum liksom, för jag är ju smart
-Tove
Kunde inte ha sagt det bättre själv!

0 comments so far.

Something to say?