: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Crusader starring Bobb Fett?

Category: By Tom Fury
Crusader: No Remorse är, för er som inte vet, ett av de bästa spel som gjorts till PC. Efter Fallout och Fallout 2 så kommer nog detta spel. (till PC alltså. Till PS2 har det gjorts ett par bättre spel). Hursomhelst. Det slog mig häromdagen att huvudpersonen i spelet påminner mig grymt mycket om någon jag kände igen. Och inte var det min dåvarande flickvän eller min pappa. Nej, det var ingen mindre än Star Wars legenden herr Bobba Fett själv!

Vi vet ju att Bobba Fett är lite pissed off för att hans far Jango Fett blev dödat av nån jedi (kommer någon förutom George Lucas ihåg vem? Nej.). På tal om det, roligt efternamn den familjen har. Jag undrar om han hade blivit mobbad om han gått grundskolan i Sverige:
"Höhö, titta på fettknoppen Fett. Han är fet!" (även fast han kanske inte är det).
Eller nåt sånt. Hursomhelst. Han måste nog ha bearbetat sin sorg av sin förlorade fader genom att försöka ge sig in i spelbranschen och extraknäcka som huvudrollsinnehavare i Crusader. Det kom en uppföljare lite senare också; Crusader: No Regret tror jag det spelet hette. Har dock inte spelat det.

Se bilderna nedan. Den första bilden föreställer 'hjälten' (protagonisten) i Crusader: No Remorse. Den andra bilden under föreställer Bobba Fett från Star Wars. Dra era egna slutsatser.


2 comments so far.

  1. Anonym 01 maj, 2006 12:54
    Ett totalt meninslöst inlägg. Vad fan handlade det om? Att du fick en deja-vu kännsla? ähh! Jag är bakis! Ta det inte så hårt.
  2. Erik 02 maj, 2006 16:26
    Det var Mace Windu kapade av huvudet på Jango Fett.

Something to say?