: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Tommie + Erika.

Category: By Tom Fury
Många har undrat vad fan som pågår egentligen, och såhär ligger det till; Jag och Erika är tillsammans igen. Det hela blev till den 21 april, så det har gått ett tag nu (typ en månad) och det känns faktiskt jättebra. Jag vet att det är emot en av mina grundläggande principer: Har man väl gjort slut så är det slut - man blir inte tillsammans med sitt ex igen.

Anledningen till principens uppkomst är att jag har sett så många dåliga exempel på folk som har gjort slut och sen försökt på nytt igen. Det hela har slutat med ett studsbollförhållande, där man gjort slut, blivit tillsammans, gjort slut, blivit tillsammans - repeat cycle until infinity. Och alla vet vi att oändliga cykler är av ondo. Däremot känner jag till ett (och endast ett) bra exempel där det verkligen har fungerat, och det är för min allra närmaste tjejkompis (och tillika supersyster) Felicia och hennes Simon. Men ärligt talat, det känns verkligen bra och rätt. Vi passar ihop. Se bilden längst ned, liksom. Den säger det mesta. Och principer finns väl till för att brytas?

För ett par helger sedan var jag nere hos henne i Kalmar på besök, och hela helgen kändes jättebra. Trevlig social kväll med hennes klass, dagen efter var Erika och jag ute och åt på en riktigt fin (och dyr! :-) ) restaurang, och till slut på korridorsfest med en del bekanta och ännu fler obekanta ansikten. Jag hade det riktigt trevligt, och trivdes i sällskapet - både Erikas (såklart) och hennes kompisars. Fick med andra ord bekräftat där nere att jag nog gjort ett klokt val. Likaså var det när hon var på besök här hemma i Norrköping och vi fick (delar av) helgen tillsammans. Det kändes verkligen bra. Dags för en nystart, börja om från ruta ett. En natt hos henne och en natt hos mig, och allt kändes fortfarande underbart.

Tiden får väl utvisa vad det leder till, det är ju omöjligt att spå in i framtiden. Men som läget är just nu känns det väldigt bra - jag har hittat hem igen. Och jag hoppas det är en ömsesidig känsla.
Bilden ovan föreställer världens bästa par i en avkopplad posé.

5 comments so far.

  1. Anonym 19 maj, 2006 18:42
    *Snyft* jag finner inga ord. Grattis kompis! Lycka till!
  2. Anonym 19 maj, 2006 23:48
    Klart jag är jätteglad för din skull, undrar bara varför jag inte fick reda på detta förrän för några dar sen (eller när det nu var) om ni varit tillsammans i en månad typ?
    Äh skitsamma, det är kul att du "hittat hem igen"!! Puss o kram
  3. Anonym 21 maj, 2006 11:17
    Vad fint skrivet. Kunde (kanske) inte gjort det bättre själv. Sen så måste jag även skriva GRATTIS TILL OSS! En månad! Woho!! Långt kvar till rekordet, men vi kommer dit. Nu ska jag försöka att bli en människa igen efter en utekväll i Kalmar. Puss puss
    Just det!! Grattis Finland!! Äntligen!!
  4. Anonym 22 maj, 2006 00:08
    förresten, om båda ni sover. vem tog bilden?
  5. Anonym 22 maj, 2006 15:43
    Hej.. hoppas allt ar bra i sverige nu och sa men det verkar det ju vara :).. Grattis och hoppas det funkar jattefint..//Stina

Something to say?