: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Valborgmässoafton 2005

Category: By Tom Fury
Okej, det här var kanske den sämsta valborgsmässoafton jag varit med om sedan... ja, så långt jag kan minnas. Allting sög. Nästan. Det började bra med schysst förfest hemma hos Victor och Tim. Hjälpa till att flytta lite möbler, dricka lite öl, spela lite Soul Calibur II (väldigt bra spel förresten), prata med lite tjejer och alla som vistades där.

Jättetrevligt folk och förfesten var riktigt hemtrevlig också. Trivdes verkligen i sällskapet. Sen blev det dags för utgång. Så vi ringde och försökte få tag på en taxi. Efter att ha försökt i cirkus en alldeles-för-lång-tid så fick vi äntligen tag på någon stackare som skulle skicka en taxi till var vi var. Väl beställt (skulle ta 5 minuter), så gick vi ned och väntade. Efter 20 minuter gav vi upp och började knalla ner mot palace istället.

Framme vid palace överraskades (?) vi av kanske den längsta kön jag sett på evigheter. och den rörde sig inte. Jag och Andree skickade iväg Stoffe för att titta till kön på Otten. Det visade sig att den var typ lika lång. Om inte längre. Träffade Henka där också, kul att träffa någon man känner i alla fall, så trippen dit gav någonting.

Hursomhelst. Jag och Andree gav upp och mötte upp Stoffe, som bestämde sig för att gå in ändå (han stod på VIP-listan tillsammans med sin bror. Alla stod typ på VIP-listan. Utom jag och Andree). Så Andree och jag vandrade upp på drottninggatan och beställde var sin kebabrulle som vi käkade på väg hem till honom. Väl där beställde jag en taxi (ett annat taxibolag denna gång). De sade att det skulle ta ca 5 minuter. Efter en kvart ringde jag och frågade vad fan de höll på med. Då hade de tydligen "hört fel" och trott att jag stod på adress 28 och inte 128 som jag nämnde (klart och tydligt) i telefon.

Hursomhelst, taxin kom lite senare, och de bad om ursäkt för missförståndet och allt. Creds för det. Nu är jag hemma, och ska typ sova.

Hade allt slutet med förfesten så hade denna valborg varit riktigt bra. Nu blev den mest...som Azumi I fast tvärtom: Började bra och slutade kasst.

Imorgon borde man ju gå och kolla på alla rödingar som går och viftar förvirrat sina flaggor (vad fan ska de protestera mot egentligen? Det är ju de som har makten. Håll käften istället och se vad ni har ställt till med i samhället. Det är er röra som ni själva protesterar mot. Wiseasses.), men jag orkar inte. Jag ska nog ligga och sova och sedan vakna och spela tv-spel. Ja, det tycker jag låter som en bra idé. Det gör du också.

2 comments so far.

  1. Anonym 01 maj, 2006 02:30
    Tommie, vad fan gnäller du om? Min valborg var sämre. Jag fick vandra över halva stan för att lösa ett viktigt problem. Sedan fick jag vandra tillbaka över hela staden. Du fick ändå en taxi. Vad fick jag? Jo jag fick en jävligt långt promenad. Jag fick skit för saker jag inte ens gjort. Och vad hade jag gjort? Nej absolut ingenting. Men vad spelade det för roll när lösaktiga tjejer ska stoltsera med info de tror stämmer men inte ens finns någon verklighetsbakrund bakom, istället så babblar de på friskt om ett rykte de hört, och sedan får jag ta smällen. det kan man kalla ett riktigt värdelöst valborg. Du fick ändå stora delar som var positiva, det fick inte jag. Jo en grej, jag fick gratis alkohol. Men vad gjorde det? Lika fort som jag blev full lika fort blev jag nykter efter alla långpromendader kors och tvärs över denna stora stad. Nästa gång du får för dig att gnälla, tänk på någon som har det sämre. Istället för att självömka för att det var kö till palatset och du inte stod på VIP-listan. Vad gör man då? Jo man smyger runt, tar ett snabbt hopp över staketet. Det borde du som taekwondo kille och ninja fixa smidigt utan att de biffiga vakterna märker någonting. Fan vad mycket crap jag skriver det är skrämmande. jag tror jag ska sova nu. Men för övrigt är detta en jävligt bra blogg, den diskuterar samhällsfundamentet och driver utvecklingen frammåt. Den har den vardagliga lösningen på våra problem i dagens samhälle. Alltså kort och gott, mer film åt folket! Mer grillade Dr.Phil, mer ninja. Ninja for statsminister! Just det ja, grattis kungen, 60 år det är stabilt, och en si så där 27-28 år på tronen. Kan det bli mycker mer klockrenare? Synd bara du inte kan som dina tidigare regenter, leda våra trupper i strid. Fan det svenska försvaret är sämst, vi har inte redovisat en ända teriorell vinnst på 200 år. Det suger hårt. Vad ska vi då med en armé till? Nej makten åt kebabpartiet, och mig som anfallsminsiter, då blir det ändring. Vi tar Ryssland i ett svep, man ska inte väcka en sovande björn men va fan, då får en möjlighet att skicka alla sossar ut på den ryska tundran, arbetsläger i Sibirien, precis som de gjorde på 20-talet med en del svenskar, de som inte skötte sig politiskt korrekt hamnade i arbetsläger fy fan. På tal om det, Hittler, han var inte först med att dela in i raser, det var svenska sossar, i det rasbiologiska instiutet i Lund, där mätte de käkar och näsor varje dag, skamligt vilken historia sossarna har egentligen, och i morn ska röjävlarna ut och protestera mot sig själva, vilka fån, du nämde det, jag håller med dig!! Nej man va fan, kanske bäst att slagga nu. Orkar inte skriva mer, det är jobbigt, men glöm allt Tommie. Du är smartast och bäst ändå. Tack för en fin blogg.
  2. ' 03 maj, 2006 21:23
    Haha, johan. jag känner dig inte men du verkar härligt gnällig. skaffa en blogg!

Something to say?