: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Two down, two to go.

Category: By Tom Fury
Igår skrev jag AI-tentan. Den var lite halvknepig faktiskt. I och för sig en hel del gratispoäng eftersom en del uppgifter var riktiga standard-tal, men självklart kom det med grejer om Temporal Action Logic - typ det enda som jag inte läst på, eftersom jag bedömde att sannolikheten att det skulle komma med var ytterst liten. Men men, där ser man. Det var 6 poäng som handlade om TAL som jag lyckades svara lite halvdant på. Man skulle ha 18 för godkänt, och 36 var maxpoäng.

Det handlade om lite resolution, om CSP-problem och heuristiker som används, Newell & Simons Physical Symbol System hypothesis, hypotesgenerering (lärande), bayesianska nätverk, bevis av A*-search's optimalitet, lite spelteori i form av min/max-algoritmen och alpha-beta-pruning. Och såklart det jävla TAL.

Det skulle förvåna mig om jag inte fick godkänt åtminstone på tentan. Det kändes ganska bra när jag gick därifrån, men erfarenheten säger ju att de gånger det faktiskt känts bra så har det gått åt helvete.

Hursomhelst. Nu är det tenta imorgon som gäller, databasteknik. Den kommer nog gå åt helvete. Sen tenta på fredag, i programutvecklingsmetodik. Fy fan. Men efter det sen, då jävlar är det sommarlov! Och jag ska inleda det med att åka ner och hälsa på Erika i Kalmar över en helg.

Well, back to the books. Fy fan vad skönt det ska bli när det här är över.

2 comments so far.

  1. Johan 30 maj, 2006 18:36
    Undrar om du får betalt för att värva bloggare egentligen?
    Fan hur orkar du plugga till sådant här crap egentligen?
  2. Anonym 30 maj, 2006 20:28
    Håller med Johan, hur fan orkar du? Oavsett om du klarar tentorna eller inte så tycker jag att du ska ha creds bara för att ens ha pluggat. Iofs så kommer du ju få skit av mig om du kuggar, men iaf. Lycka till imorgon, jag vet att du sätter den.

Something to say?