: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

One down, three to go.

Category: By Tom Fury
Igår skrevs tentan i Industriell Företagsekonomi. Den förvånade mig på många sätt. Dels var den oväntat grund, dels så var den mycket kortare än vad jag trodde. 58 poäng var max (har jag för mig), och 28 skulle man ha för godkänt. Jag lyckades svara på varje fråga, sen hur pass rätt jag har svarat är ju en annan sak :). Men som ni ser uppe vid min bild till höger: Jag har alltid rätt. Så, om han ger mig fel på någon uppgift så har han fel och jag borde bli kompenserad med extrapoäng. Det tycker jag. Och det gör ni också.

Hursomhelst, det var ca 13 uppgifter på att förklara ekonomiska begrepp (som tur är kom alla begrepp som jag 'typ' kunde. Chansade lite halvt på en del bara), en bokföringsuppgift av dent lättare s
laget (behövde ej redovisa separat moms eller bokföra lager efter indentering etc), och till sist förklara vad självkostnaden säger om en produkt och göra en självkostnadskalkyl för densamma.

Efter 1 h var jag klar med tentan (avsatt tid: 4h), och efter 1.5h gick jag därifrån. Antingen så var faktiskt tentan så pass lätt, eller så var den jäääkligt svår och jag missuppfattade typ 90% av frågorna och har svarat fel på allt. Vi får väl se när resultaten kommer.

Nu är det AI-plugg som gäller. Har en hel del att läsa igenom, och på måndag smäller det.

One down, three to go.

1 comment so far.

  1. Anonym 27 maj, 2006 17:52
    Tommie, det kommer gå bra! Du vet ju hur det gick för mig på gymnasiet, jag satt ju aldrig längre än en timme. Jag klarade mig bra. Du däremot som satt nästan hela tiden och Stoffe som man fick lyfta därifrån, ok ni fick väl hyffsade betyg, men inte mycket bättre än mig och jag fick ganska mycket ledighet dessutom.

Something to say?