: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Tentastress med mera.

Category: By Tom Fury
Just nu håller Sverige på att köra över Tjeckien totalt. 4-0, inte illa. Får hoppas det håller hela vägen ut. Vilket det säkert kommer att göra. Synd att inte finnarna tog sig till final, men de blev ju glada över att de vann eurovision song contest att de inte har ägnat hockey-förlusten en tanke. Kul att ett såpass annorlunda band vann den tävlingen, dock. Jag har inte hört eller sett någonting själv på schlager-crapet (förutom Carolas bidrag som man tyvärr har hjärntvättats med ofrivilligt eftersom precis allt och alla ska spela den hela jävla tiden. GAAAH! ), men omväxling förnöjer. Oftast.

Hursomhelst. Jag har fruktansvärt mycket på gång nu. Dels så har jag 5 tentor som kommer upp inom loppet av en vecka, men kommer nog bara satsa på att skriva 4 av dem. Dessa är:

  • Industriell företagsekonomi, TDEI04
    Ungefär civilekonomernas första år komprimerat i en enda kurs. Givetvis inte lika djup, men lika brett område som de läser. Bokföringsbiten är inte svår, men lätt att slarva med. Det som är svårt är att det är typ tremiljoner olika begrepp som man ska kunna. Det känns jobbigt. Får väl se hur den kommer gå, den här tentan känns väldigt osäker.
  • Databasteknik, TDDB48
    Kommer nog gå okej, om jag inte slarvar. Det är ju inte så svårt egentligen, bara det att det är så pass stort område som kommer med. Ska börja titta på de gamla tentorna strax, är det väl tänkt.
  • Artifical Intelligence, TDDC17
    Dels så är det sista delen på sista laben kvar att göra klart, men den kanske fixas imorgon bitti. Tentan omfattar en hel del områden, och inte lätta områden för den delen heller. Bara tiden finnes till att läsa på dessa områden ordentligt så grejar jag nog tentan. Kanske. Eller så går det åt helvete. Den här kan gå precis hursomhelst. Jag hoppas sätta en femma i alla fall - det är lätt den roligaste kursen jag har läst hittils på hela utbildningen.
  • Programutvecklingsmetodik, TDDC01
    Mest en flum-flum-tenta. Lite frågor att svara på, en del med utredande svar och lite UML-modellering säkert och lite annat sånt krafs. Vi får ha boken med på tentan, vilket känns som ett skönt stöd. Den här borde jag sätta, om jag inte slarvar allt för mycket. Visst är det många områden som täcks av kursen, men det ska nog gå att ordna. Kanske.
Den (om)tentan jag kommer skippa är Avancerad programmering i C++. Det finns inte en chans att jag skulle sätta den också. Den ligger mitt mellan tentan i Artificiell intelligens och databasteknik, så tänkte att den dagen kanske jag behöver till att läsa inför databastekniken och PUM-teorin istället.

Sverige vann VM-finalen hörde jag nu också. As I thought. Hah! Vi spöade motståndet ännu en gång.

Hursomhelst. Förutom tentorna så är det en del styrande med sektionen också, speciellt nu inför sommaren då lite inför nolle-p måste styras upp och Kårallen ska få nytt golv och lite annat skoj. Gaaah, ska bli sååå skönt att ha allt det här avklarat. Kvällen den 2 juni börjar sommaren officiellt för mig.

Nu har jag beställt ny dator också. Ett riktigt monsterpaket. En AMD 64x2 4800+, 500 GB hd, 2GB RAM, ATI Radeon X1900 XT +TV-tuner m.m. Plus en 20" W-screen TFT skärm på det också.

Är det någon som är intresserad av att köpa denna så hör av er till mig (en AMD Athlon 2800+, 512 MB ram, 200 GB hd, ATI radeon 9600 128 mb, DVD-brännare m.m.). Vill du ha fler detaljer om hårdvaran så skrik till, har specifikationerna här.

Egentligen, när jag började skriva det här, så hade jag tänkt skriva en hel del mer. Jag har dock glömt bort vad det var jag skulle skriva om. Så vi skiter i det.

6 comments so far.

  1. Anonym 21 maj, 2006 21:52
    För lite hat mot Finland. Vi kom ju faktiskt överns om en hel del teroirer varför Finland vann med hjälp av Sverige.
    Du får skippa pluggandet nu och koncentrerar dig på ditt levebröd, nämligen bloggen!
  2. Anonym 22 maj, 2006 00:07
    på tal om levebröd, visste du att honung blir JÄKLIGT varmt om man värmer det i micron, även på bara några sekunder!? jag brände mig i alla fall, för jag var ju tvungen att känna med fingret... skulle bara få honungen rinnande till min hnoungobananmacka till teet. lycka till med alla tentor, det verkar ju gått ganska bra för dig hittills om man kollar statistiken ;) puss
  3. Anonym 22 maj, 2006 10:54
    Det var för mycket hat mot Finland. Finland är och kommer alltid vara det bästa landet med de bästa medborgarna (ej undersåtar).

    Helvetet fryser inte till is förrän Finland vinner ESC. Så bered er på en lååång och kall vinter där endast de starka överlever...
  4. Anonym 23 maj, 2006 18:30
    Då kan man ju undra varifrån Finland har fått allt det bästa ifrån. Förslagsvis av de som ockuperade Finland på 1200-talet eller där nånstans när det begav sig. En liten tanke bara.
  5. Anonym 24 maj, 2006 13:57
    Nej, det var ju inte så. Det var ju under den tiden som Finland sjönk riktigt lågt. Det var först efter Sveriges och Rysslands tid i Finland som de blev så bra! Det var då gummistöveln började tillverkas och mobiltelefoner...
  6. Anonym 25 maj, 2006 23:29
    Finland hade väl ändå sin glansperiod under svenskt styre!
    Då var man ju en stormakt, vad är man idag? En fattig avkrok uppe i norra Europa?

Something to say?