: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Saw II

Category: By Tom Fury


Okej, låt mig börja med att säga såhär: Filmen innehåller mycket blod och våld, och redan där har den vunnit en massa pluspoäng och kvalificerat sig som en bra film. Som sagt så finns det fyra kvalificerande kriterier för att en film ska vara bra. Dessa är:



  1. Blod. Massor med blod.
  2. Zombies. Zombies is the shit, liksom.
  3. Biljakter. Ju fler biljakter, desto bättre. Och ännu bättre är det om alla bilar sprängs. Och då menar jag alla.
  4. Nakna brudar. Ett tillägg till kriteriet är att de måste vara snygga. Tänk dig om de skulle göra en film med massa snygga nakna brudar. wow-wa-we-wa liksom. Fast vänta nu, det finns väl redan? Genren kallas nåt på p. Well, whatever.
Hursomhelst. Tillbaka till SAW II. Jag var på bio igår med trevligt sällskap och såg den. Som tur var så var det inte så mycket folk inne på salongen som skulle ha kunnat gå mig på nerverna. Filmen kickar ass! Egentligen känns det överflödigt att skriva om det, eftersom trailern säger väl allt redan den? Vad sägs tillexempel att bada i ett hav av heorinsprutor? Eller att bli skjuten i ögat? Eller att få en spikklubba slagen i bakhuvudet? eller en nyckel inopererad bakom vänster öga som du måste skära ut själv med en skalpell innan en iron maiden runt din hals slår igen om ditt huvud? Eller att andas in nervgas under ett par timmar? Eller att skära bort sin egen hud från sin nacke? Det finns bara ett ord för det:

In-fucking-credible-awesome!

Ni får ursäkta om jag har förstört det roliga för er, ni som inte sett filmen än. Men ärligt talat så bryr jag mig inte ett skit om det. Så ta dina klagomål och stoppa upp dem.

Filmen återanknyter till första filmen också. Det är riktigt schysst. Man får lite återblickar från Saw I. Vad går filmen ut på då? En psycho-killer som kallas 'the jigsaw murderer' fångar lite löst folk och låter dem få en chans att fly undan sin död. Om de har tillräckligt med överlevnadsinstinkt. Vilket typ ingen har. Ahh, SKIT i storyn. Det häftiga med filmen är inte storyn, det är alla blodiga scener och grymma fällor. Jag önskar jag var bra på att komma på såna fällor. Då skulle jag sätta upp såna överallt och sen skulle jag skratta när ingen var så dum att de gick på dem. På så sätt kanske man kan sortera ut smarta människor i befolkningen och bli av med dumskallarna. Booo-hooo, jag hör redan hatmailen skramla in. Let 'em come!

Hursomhelst. Jag har inte tid att skriva om det här längre. Måste fixa lite uppgifter och grejer. Herregud så jobbigt. Jag vill se filmen igen. Någon som vill gå på bio med mig?

0 comments so far.

Something to say?