: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Felicia is home och kurser är valda!

Category: By Tom Fury
Äntligen!

Äntligen så kom hon hem. Hon ringde nyss och det var skitkul att få höra hennes röst igen. Ska bli riktigt spännande att få träffa henne (nu för första gången efter typ ett halvår - att det har gått så lång tid!) och höra allt hon har att berätta :). Plus att jag ska ställa upp som flytthjälp också - hon har ju kirrat egen lägenhet. Före mig och allt!

Nu har jag valt vilka kurser jag ska läsa också:

  • TDDC02 - Programvaruprojekt i ett helhetsperspektiv
Kommer nog bli en maffig kurs, verkar ta mycket tid. Jag hoppas på att jag får en intressant roll i projektet.
  • TANA70 - Fortran
En kurs på endast en poäng. Ingen tenta, utan endast labbar som ska lämnas in. Kommer nog klaras av ganska enkelt. Behöver inte läsa den egentligen, men det kan ju aldrig skada...
  • TDTS41 - Datornät
Aningen mer komplext, men nog en kurs som är bra att ha i bagaget. Jag gissar på att jag kommer ägna ganska mycket tid åt den här kursens laborationer....
  • TGTU04 - Ledarskap
Kan inte skada att ha en sådan kurs i bagaget när jag nu siktar på att ta över världen någon dag snart. Verkar inte vara så arbetskrävande. Lite seminarier och sånt, och förmåga att analysera situationer och liknande - piece of kaka - hoppas jag :). (kommer väl slå fel som alltid)
  • TSIT84 - Datasäkerhet
På ytan verkar kursen lätt, men den är säkert svårare än vad den ser ut. Kommer nog greja den. Problemet är att den ligger i samma block som Ledarskapskursen, så kommer få läsa datasäkerheten lite vid-sidan-om, typ. Men jag ska nog sätta den!
  • TDDA41 - Logikprogrammering
Varför valde jag den här egentligen? Jag vet inte. Kursen i Artificiell Intelligens har gjort mig nyfiken på logikprogrammering. Verkar dock svårt. Men ärligt talat så fanns det inte så mycket mer att välja mellan som var intressant. Det fick bli den här för att jag skulle ha chans att nå upp till mina 20 poäng för terminen.

Allt som allt kommer jag läsa 21 poäng, och poängfördelningen är (tyvärr) lite skev. Med antagandet att TDDC02 liggeer fördelad 50/50 över HT1 och HT2 så kommer jag i stora drag att läsa 7 poäng HT1 och 14 poäng HT2.... Shit, kommer bli hårt!

That's it, bye for now.

0 comments so far.

Something to say?