: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Violent Shit 1

Category: By Tom Fury
Okej, jag har nog sett Tysklands sämsta film någonsin. Eller nej, ändra det där. VÄRLDENS sämsta film någonsin. Violent Shit 1 heter den. Jag menar, titeln verkar ju lovande. Okej, jag hade inte förväntat mig någon toppenfilm, men såhär kass borde det vara förbjudet att vara.

Hela filmen går ut på att en snubbe springer runt i skogen och hackar upp en massa människor. Och scenerna där han dödar folk är filmade i skitkass kvalitet (avsiktligen). Antagligen för att skapa någon häftig effekt, men det blir bara dåligt. Vad kan tyskar om specialeffekter egentligen? Ingenting. De använder samma effekter genom hela filmen också. Filmen saknar dialog, förresten. Nästan. De pratar lite ibland på tyska, men de säger ingenting vettigt, och skådespelarna är helt värdelösa. Jag tror att de velat göra något i stil med Peter Jackson's Bad Taste, men de misslyckas fatalt. Medan Bad Taste var riktigt underhållande att titta på, fylld av lustig humor, var den här bara...äcklig. Ungefär som Hostel, fast lite värre.

För att inte tala om soundtracket. Det är SAMMA JÄVLA LÅTSLINGA PÅ 15 SEKUNDER SOM LOOPAS HELA TIDEN. Herregud. Vi vet att tyskar har dålig musiksmak, men det här tog fan priset.

Jag läste att det skulle tydligen finnas två uppföljare. Denna film tillverkades 1987, och de två uppföljarna i trilogin tillkom 1992 och 1999. Jag vill inte se dem. De kommer säkert vara lika kassa. Vad mig anbelangar så suger regissören Andreas Schnaas väldigt mycket schnabel.

Se inte den här sörjan. Gör något mer värdefullt med din tid, som att stirra in i en vägg. En tom vägg.

0 comments so far.

Something to say?