: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Kriminell? Jag? Hah!

Category: By Tom Fury
Oh my god vad jag är trött på att köra bil. Efter en heldags körande igår (från 10 på morgonen till 2 på natten) så är jag aaaningen trött på att köra. Fast det var kul att köra en så pass stor bil. Lite annorlunda, liksom. Och så att man så högt upp. Det ägde :).

Jag var anställd som chaufför åt en förening som min far sitter i styrelsen för. Fick köra runt människor hela dagen i princip, och på kvällen vara lite av en fyllechaffis. Var på teater också och fick mig (faktiskt) lite kultur. Var väl .... annorlunda.

Runt 12-tiden på natten satt jag och en kompis i bilen och stod parkerade vid gamla resecentrum. När vi satt där såg vi hur en annan stor vit buss-bil kom körandes och plötsligt stannade. Ut från bussen hoppade en kille och började springa efter en annan snubbe som stod vid gatan. Han som stod vid gatan började kuta bort mot järnvägsstationen och killen från bilen satte efter. Jag såg aldrig om han fick tag på honom, men efter ett tag kom han tillbaka och satte sig i den där vita buss-bilen igen, och de körde iväg. Ett tag efter den incidenten körde vi iväg en sväng. Vi hann inte långt. Vid norra promenaden så såg jag att en polisbil låg och kröp väldigt nära bakom oss. När vi körde vid rondellen som ligger där norra promenaden avviker mot drottninggatan såg jag att en annan polibil tvärnitade vid sidan om oss. Jag förstod var det här skulle leda. Nu låg två polisbilar bakom oss och kröp. Det dröjde inte länge förrän de satte på sirenerna och en körde framför oss och blockerade vägen.

En utav poliserna i den främre bilen kom fram och frågade om körkort, som han fick. Det var lite roligt, man hörde från deras radio:

"Åttiofyratiotrettio, tjugofemton, Tommie Nils Haag. Han är helt ren"
Så började de ställa en massa frågor om vad jag gjorde, om jag hade haft några fler i bilen under kvällen, om jag hade några uppgifter på dem (!), och allt möjligt. Jag frågade vad som var på gång, men fick svaret "det vet vi inte än". Yeah right, min bullshitdetektor gick av direkt. Så jag berättade för honom att jag visst visste vad som pågick, för jag hade sett den där snubben springa ut från bilen tidigare och försökt puckla på nån annan stackare. Du skulle sett hans min när jag sa det. Mer förvånad blick får man leta efter.

Hursomhelst, vi stod där säkerligen en 20 minuter någonting innan vi fick åka därifrån, och de önskade oss en trevlig kväll.

Om att bli stoppad av polisen är det enda intressanta jag har att skriva om, och det var typ kvällens höjdpunkt, förstår ni ungefär hur roligt jag hade det under hela lördagen....

En stund senare stötte vi på en kille som däckat vid en busshållplats. Med en cykel. Som var låst. Som svar på frågan "är det din cykel?" svarade han nej. No shit, slanglåset var fortfarande låst om bakdäcket. Jonte stötte vi på i samma veva, med sin flickvän. Vi hjälpte honom upp så han fick sitta på bänken på busshållplatsen, men han vandrade ganska snabbt iväg igen.

Det blir mer körande i eftermiddag, och det ska bli såååå kul. Eller inte. Men vad gör man inte för lite pengar? (Rätt svar på frågan: Amputerar en kroppsdel)

0 comments so far.

Something to say?