: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Den där Thore (a.k.a Bonden)

Category: By Tom Fury
Efter mycket tjat om ett inlägg om sig själv så kommer det äntligen här. Thore heter egentligen Johan, men efternamnet kommer från efternamnet Thoresson. Jag vet inte riktigt vad det bottnade i, men så blev det i alla fall.

Ni slöa jävlar som läser mina inlägg men inte orkar skriva kommentarer kanske undrat vem denne Johan är som alltid skriver? Det är honom det här inlägget handlar om. Jag lärde känna grabben på gymnasiet, vi stod ut med varandra i samma klass i 3 år. Han fick smeknamnet Bonden eftersom han bodde ute på landet. I Krokek. Vilket är ociviliserat och endast befolkat av rövare och banditer. Hursomhelst. Mina minnen från gymnasiet är ganska grumliga, kanske till stor del för jag matade hjärnan med lite för mycket kunskap och alkohol (en riktigt bra blandning!).

Thore var alltid där när man behövde honom. Och även då man inte behövde honom. Han var överallt hela tiden, vilket borde bevisa att han har flera kloner. Skitsamma. Jag kommer ihåg företaget vi startade som en del av en kurs. Thore fick det ärofulla jobbet som VD i Seccada UF. Vi sålde stringtrosor med beställda tryck på till tjejer - jävligt bra affärsidé. Jag kommer även ihåg när vi gjorde ett specialarbete i Matematik D. Det var jag, Stoffe och Thore. Jag och Stoffe gjorde arbetet, och Thore gled med. Han var bra på det där - att glida med. Kul hade vi hursomhelst! Det påminner mig lite om kanadensarna Jon som vi hade under begränsad tid i klassen. Thore och Jon hetsade alltid på varandra - det var alltid lika roligt att se och höra. Ahh, the memories it brings back. Varför hade man så jäkla roligt på gymnasiet och inte alls lika roligt nu när man blivit "vuxen"? Jag vill inte växa upp. Thore var bra på att se till att jag inte blev för vuxen, det ska han ha creds för.

En annan bra sak med Thore är att han har riktigt bra humor. Jag menar, en människa som avgudar Tim Schafers mästerverk Monkey Island kan bara inte ha dålig humor. Jag älskar de spelen, och humorn där i. Det gör han också. That's the shit.

Istället för att läsa allt det här så borde du ta en titt på hans blogg. Precis hemkommen från Kalmar, och jag är för trött för att skriva något mer. Damn it.

1 comment so far.

  1. Johan 28 juni, 2006 21:59
    Ha! Look behind you! A three headed monekey!! woaaa!! Det är humor det!
    Du kan då konsten att glädja en annan människa. Här har man suttit i en evighet (några dagar) och parnaoit kollat varannan minut på msn om Tommie verkligen inte är online. Det har kännt helskumt faktiskt! Så komemr du hem o tillägnar en blogg om mig :D Det är bra krejor det. Kom på lite kompliment till bloggen om dig. Du var ju killen som aldrig hade jeans i åk1-åk2 utan kom i pösiga alladin-byxor varje dag :D

Something to say?