: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Troll (1986)

Category: By Tom Fury
Jag vet inte riktigt varför jag såg den här filmen. Dess huvudkaraktär heter Harry Potter (Jr) och omges av en hel del troll och andra konstigheter. Så jag tänkte se hur pass mycket plagiat J.K Rowlings Harry Potter egentligen var. Inte så mycket, kan jag väl konstatera. Eller jag kan inte konstatera något alls, eftersom jag inte har sett Harry Potter-filmerna. Eller ens läst böckerna.

Hursomhelst. Filmen handlar om en familj (Potter) som flyttar in i en lägenhet i nån skabbig förort. Alla möjliga original visar de sig ha som grannar. Ingen har något rätt någonstans i skallen. Lillesystern i familjen blir kidnappad av ett troll som "snor" hennes skepnad. Resten av storyn (och även det jag berättade om tidigare i stycket här) är ganska så jäkla ointressant. Så jag skiter i att berätta mer.

Filmen är i matinéstuk - ganska barnslig och lättsedd. Humor i låg klass, förutom 80-talskläderna - dem är det högsta klass på. Sånt är riktig humor.

Det finns tydligen en uppföljare till den här, som är tänkt att man ska se. Kanske. Kan dock inte rekommendera den här filmen. Den var faktiskt inte bra någonstans. Det enda positiva var väl att den var lagom lång - endast dryga timmen.

Varför skriver jag ens den här skiten? Låt bli att se det här. Troll suger. Inget våld, inget naket, inga zombies, bara ett par fula äckliga små troll. Bespara dig mödan att se den.

1 comment so far.

  1. Johan 08 juni, 2006 11:43
    Skamligt!! Eller iof märks det att du varit ifrån filmbranschen ett tag nu. Vilken grad av våld var det? Kvinnor? Uppskattad mängd blod? Var är de viktiga delarna man söker i en recension?

Something to say?