: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

D-sektionens vårmöte 2007

Category: By Tom Fury
Så var vårmötet klart. Det gick förvånansvärt smidigt faktiskt. Inga motkandidater på någon post som var uppe för val. Inga större diskussioner under något ärende (förutom ansvarsfrihet Staben -03/04, men det var inga större konstigheter. Ett extra bra tilläggsyrkande klubbades igenom också). Om det är bra eller inte (att diskussion uteblev i den stora grad det faktiskt gjorde) låter jag vara osagt; det är bra för att vi kunde avsluta mötet tidigt. Kanske dåligt ur demokratisk synvinkel.

Hursomhelst, uppslutningen var riktigt bra. 77 anmälda, och om jag inte minns helt fel så var alla 77 närvarande också i början av mötet. Naturligt nog droppade en del av framåt slutet, och jag tror röstlängden fastställdes till 67 eller 65 personer framåt sista beslutspunkterna. Hur som helst så är det många fler än vad det brukar vara på dessa möten, av vad jag har hört. Det känns kul! Mötet började vid 17.15 och slutade strax efter 20 - kan tyckas vara en ganska lång tid, men ha i åtanke att mötena brukar ta slut runt 21-22 annars. Ganska skönt att det inte blev allt för utdraget.

Vi hade även en liten utlottning av ENEA-saker som skänkts till oss. Återigen så vann jag, denna gång en kortlek istället för en grymt ful t-shirt.

Efter mötet var det bastu och öl för de nyvalda och oss gamlingar. Riktig trevlig tillställning där man hade chans att prata lite extra med de nya. Nu ska vi försöka skola in dem i arbetet tidigt också, så de känner sig redo inför sina kommande arbetsuppgifter.

Ett kvartal är kvar på mitt verksamhetsår, och jag känner att jag har lite kvar att ge och en del saker som skulle vara roliga att genomföra. Dels hoppas jag ro i hamn dealen med väskorna som är på gång, dels så skulle jag vilja arrangera ett till event, till exempel pokerturnering som varit på tapeten vid flera tillfällen.

Vill tacka alla som hjälpte till att genomföra mötet - det inkluderar alla som hjälpte till före, under och efter. Ett stort tack går även ut till alla som deltog i mötet - det är oerhört viktigt för demokratin.

2 comments so far.

  1. Johan 29 mars, 2007 19:53
    Det låter lovande att inga ställde upp för nyval o dyl. Du sitter stadigt vid makten? Ett bra steg mot diktatur!
  2. Anonym 30 mars, 2007 10:21
    Ett steg narmare till att bli patet. Hur kanns det?

    Nar jag borjade pa LiU var du nog den sista jag trodde skulle bli san :)... Ha de grymt du!

    Ses i Brasilien!

    Jonas

Something to say?