: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

DÖMD-helgen!

Category: By Tom Fury
DAMN vad kul jag hade. DÖMD ägde det här året. Vilket i och för sig kanske inte är så mycket att jämföra med, eftersom det här är första året jag är med på riktigt. Men hursomhelst.

Det var kravall i torsdags, och jag blev väl lite lagom onykter sådär. Inte dräggigt full, men inte för nykter heller. Ganska bra med andra ord. Kul hade jag i alla fall! Det var helt okej med folk, och kvällen blev aningen sen. Sen i den bemärkelsen att jag skulle upp vid 7 dagen efter för att hinna ner på stan i Linköping för att gå på MSDN Live seminarium på SF Bio som Microsoft anordnat. Det var lite kämpigt ibland med tanke på att man fått lite för lite sömn, men det var också väldigt intressanta saker de presenterade. Drog dock innan hela seminariet var slut, någon timme kort sådär.

Mer manligt och macho än såhär blir det inte. Tommie Haag for Superman 2007!

På lördagen var det dags för själva DÖMD-tävlingen. Temat för vårt lag var Superhjältar. Bilderna förklarar. 1 st. Stålmannen, 1 st. James Bond/Hitman/Mr. Smith/Livvakt/Insert-any-other-dude-with-a-tuxedo samt 2 st. Lara Croft. Första matchen gick bra, som Hampus och Helena vann med 2-0. Andra matchen gick inte lika bra - jag och Lovisa körde ut oss. Inte för att det gjorde så mycket, för vi vann ju trots allt det mest ärofyllda priset: Stilpriset 2007!

My name is Bond. Hampus Bond.

Lara Croft #1 och Lara Croft #2. Ready to kick yo ass!

(Stilpriset bestod av ett svettband och ett svettarmband...och äran, såklart. Äran!) Priset i sig delades ut på sittningen som var efter tävlingarna. Verkligen väl genomfört, med bra gyckel, rolig ståuppkomiker på scen (Khalid Geire) och helt okej mat. Och så priset till oss såklart. Det var nog det bästa med hela sittningen.

Stilpris 2007!

Hampus hånglar med sin bordsdam...

Efter sittningen var det ju eftersläppet, där Petter uppträdde. Nåja... det var i alla fall ett live-uppträdande, så vad ska man säga? Man tackar och bockar. Kvällen som helhet var riktigt grym. Synd bara att det blev sommartid och någon rackare stal en timme för oss! Jag känner mig snuvad på den där timmen. Jag ville vara kvar och festa mer.

Jag och Helena. Det här var innan allting ballade ur...
Det här var efter allting hade ballat ur. (Nej, full var jag inte!)

Vill tacka D-Group för det arbete de lade ner. Och alla andra som hjälpte till och gjorde helgen till vad den blev. Nästa event som är på gång är den 6:e och 8:e april - först ScuL i Linköping sedan Alpha Twins i Norrköping. Ser fram mot det. Men innan dess så är det vårmöte (sektionens årsmöte) på onsdag. Kommer nog gå bra. Hoppas jag. Jag har dessutom lovat mig själv att börja bli lite mer hälsosam - jag jobbar på den biten fortfarande.

Petter live. Yey. Eller så.

Med dessa ord säger Stålmannen (Tommie) hejdå och tackar än en gång till alla runtomkring som gjorde helgen till kanske den bästa helgen på jäkligt länge. Tack ska ni ha!

1 comment so far.

  1. Johan 26 mars, 2007 21:50
    Hur tror du min helg har varit tidsmässigt? Först jiddrar klockan med mig när jag kommer över till Suomi, sen natten efter när man ska dra tillbaka klockan! Hade noll-koll (som vanligt visserligen) :P

Something to say?